NA: Oris Williams F1 Day Date

Mijn forumnaam verraad het, ik ben buiten horlogegek ook F1 fan! Heb in m’n jonge jaren zelf geracet en als dat virus je eenmaal te pakken heeft verdwijnt het nooit meer :wink: Niet meer dan logisch dat je dan ook autosport gerelateerde horloges in je collectie wil hebben. Ik heb er verschillende gehad en op dit moment maar één in de collectie, een Tissot T-Sport Racing. Ik zal er geen plaatje van plaatsen want hoewel ik hem schitterend vindt wordt hij hier slecht gewaardeerd :flushed:

Enkele maanden geleden keek ik op Netflix ‘Williams’ Een fascinerende docu over Frank Williams en het door hem opgerichte Frank Williams Racing Cars.

Na jaren van sappelen en hard werken werd het team na een jaar of tien het tot op heden op Ferrari na succesvolste team ooit. De laatste jaren bengelen ze helaas weer onderaan, maar na de recente overname door een grote Amerikaanse investeerder gloort er weer hoop aan de asfalt horizon!

Als oprecht chauvinist ben ik uiteraard een groot Max fan, maar de horloges waar zijn naam aan hangt kan ik niet waarderen, te druk!

Dus besloot ik dat er een Williams F1 moest komen!

Vandaag mocht ik de Oris Williams F1 day date ontvangen, full set met als extra de supermooie Ten2Two watchroll! Gekocht bij Jaap @SuperC, waar ik kon kiezen uit meerdere opties, wat een mooie collectie occasions heeft hij! De Tissot die ik heb is een chronograaf, ik wilde er niet nog een, dus werd het de Oris Williams F1 day date!

Echt een pareltje met mooie details en betrouwbare techniek, de Oris 735, base Sellita SW 220-1 Fijne kast maat - 42mm - sportief satin gebrushed met een hoogglans gepolijste bezel. Een super soepele rubber band met mooie vouwsluiting en fijnverstelling zorgt voor ultiem draagcomfort!

Het horloge heeft een paar subtiele verwijzingen naar de F1 raceauto van Williams. De kroon heeft het profiel van een tandwiel, de blauwe seconde wijzer is een echte Williams kleur! De band heeft de zeer herkenbare Oris aanzet die ik erg mooi vind! De wijzerplaat achter het aan de binnenzijde ontspiegelde saffierglas is rustig en de subtiele ‘w’ maakt het af! Aan de kroon zijde is ‘Williams’ gegraveerd, ook een mooi detail! Alles bij elkaar een m.i. zeer geslaagd geheel :ok_hand:t2:

Het horloge ademt autosport zonder drukte en uitbundigheid en dat spreekt mij bijzonder aan, ik ben zeer tevreden met dit horloge, dat ook die fijne Oris feel en kwaliteit (dit is m’n derde ) heeft! :heart_eyes: :checkered_flag:

Dank voor het koekeloeren!


54 likes

Mooi horloge hoor!

1 like

Thnx!

Er gebeurt precies genoeg op de plaat om hem gaaf te maken!!! Geniet ervan.

1 like

Vet hoor! :grin:

1 like

Precies dat, thnx!

1 like

Yep!

1 like

Mooie aanwinst, gefeliciteerd!

1 like

Prachtige aanwinst!

1 like

een volledig geslaagd horloge :ok_hand:
kast, band, wijzerplaat, wijzers met zelfs die blauwe secondewijzer :+1:
en dan de vermelding “williams” boven de kroon maakt het volledig :ok_hand:
een horloge om van te genieten :+1:

1 like

gefeliciteerd met je mooie NA!

1 like

Dank je wel!

Thnx!

Eensch, dank je!

1 like

Dank je!

1 like

Erg mooi horloge! Gefeliciteerd man :+1:t2:

1 like

Heel mooi gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Dank je wel!

Thnx!

1 like

Nice! Sportief, maar toch elegant design. Jammer dat de MV33 Tag Heuers imho zo druk/lomp/groot zijn. Dan is deze Oris toch veel beter in balans.

1 like