Mijn Nste A is deze Oris Wrist Alarm ref 418-7307. Dit is een kringloopvondst. Helaas geen typische kringloopprijs, maar schappelijk genoeg. Uit de jaren 90. Mogen we dit al vintage noemen? Met zijn 34mm en alarmfunctie geeft hij in elk geval wel een heerlijk vintage-gevoel. Het alarm zelf is even discreet als aandoenlijk. Daar blaas je zeg maar niemand mee omver. En terecht.
Hij zat nog in het originele doosje met handleiding. Z.g.a.n. op een overkomelijk veegje op het plexi na. De alarmfunctie is een leuke toevoeging aan het uiterlijk en aan mijn collectie. De originele band/gesp zat er helaas niet op en de band die er wel op zat was dermate uitgedroogd dat de passantjes na 1 keer dragen loslieten.
Ik heb dus snel twee nieuwe bandjes besteld en kwam vandaag toevallig nog voor €1 een aardige tegen in een (andere) kringloopwinkel. (De zwarte). Ik ben er nog niet zo zeker van welke van de drie de winnaar moet zijn. Welke moet er als eerste op volgens de HF leden? Suggesties voor alternatieven zijn natuurlijk ook welkom.
De zwarte. Maar ik heb een slechte naam op het forum waar het bandjessmaak betreft.
Maar los daarvan: een zwarte exotische band vind ik heel fraai op dit sjieke horloge. Kroko, of struisvogel. Lizard kan ook.
Grappige vondst! Ziet er heel gelijkaardig uit aan de Signal/Poljot wekkertjes, en ook gelijkaardige alarmwijzer. Zeker geïnteresseerd in foto’s van het binnenwerk.
Ik zou het zwart er op zetten, maar de andere misstaan zeker niet!
Ik vind dit heel tof staan, jammergenoeg blijkt hij wat te smal. Moet dus maar eens op zoek naar iets vergelijkbaars. Iemand enig idee waar zoiets te krijgen is?
Dit vind ik ook een goede suggestie. Komt op de wish list. Bedankt!