NA: oude liefde roest niet (in titanium)

Heb iemand zo in m’n telefoon staan. Als ik dit nummer nu bel, gaat jouw citizen dan over? :rofl:

1 like

Oh, die heb ik ook gehad in staal en inderdaad nogal looijig en wat topzwaar om de pols. Heb ik dus ook verkocht; aan een Belg, geen forumlid, die ging duiken in Thailand en een duikhorloge nodig had.
Wist ook niet dat die er nu ook in titanium is. Toch nog eens naar kijken…

1 like

Je volgt dezelfde route als ik. Tip: in Italië is de NY0108 en NY0107. Dat is een limited edition 1000 stuks. Wel wat prijziger, maar daar krijg je saffier en extra gecoat titanium voor terug.
Ik twijfel er zelfs over om de ny0108 er nog bij te bestellen, maar die gaat over m’n persoonlijke max budget per horloge heen …

1 like

En daarnaast bevielen de wijzers me nooit echt. Die oogden wat kolderiek. Bij de NY0100 zijn die mooi puntig en ook nog rood gekleurd. Wat mij betreft is dit een betere versie op ieder front.

Bedankt voor de tip. En ja, àltijd weer dat budget hè… :unamused: :wink: :rofl:
Als je die ny0108 toch gaat bestellen zien we hem graag weer hier op het forum.
Maar vooralsnog veel draagplezier met de titanium NY0040 :+1:.

2 likes

Als hij dan toch weer niet bevalt een aangewezen nieuwe Fiffer dus… :face_with_peeking_eye:

Veel draagplezier!

1 like

Altijd goed zo’n citizen!
Geniet ervan!

1 like

Neuh heb daarna nog n Fugu gehad, op plaatjes megacool ja toch @Stefanmol
maar irl vind ik ze net te klein. (Zijn ze niet hoor is n kronkel in mijn hoofd)

4 likes

Heel mooi!

1 like

Hah, ik snap precies wat je bedoelt! De NY0040 kast van deze generatie Fugu draagt veel kleiner dan de afmetingen doen vermoeden. Ik kijk al een tijdje met een schuin oog naar de NY0120. Ook heel gaaf op de foto maar met 51mm lug to lug en 14mm dik juist een beetje te groot/lomp ben ik bang.

1 like

Gefeliciteerd! Ik kijk al jaren naar deze duukerts, maar heb de trekker zelf nog nooit over gehaald, maar blijf steeds maar loeren. Titaan is inderdaad een uitkomst.

Veel plezier er mee!

Barnacle is een soort van cool, maar ik kom niet over die nare wijzer heen.

2 likes

Ik kan er mee leven dat het een Mercedes-wijzer is, in referentie naar het origineel maar dat de wijzer half ‘skeletonized’ is, stuit ook mij tegen de borst. Toch denk ik dat de 51mm lug to lug, vooral i.c.m. de ‘mannelijke’ end links een grotere dealbreaker is. Dat draagt gewoon niet comfortabel om mijn 17cm pols. Dat was zo bij mijn Citizen BN0211, Citizen Excalibur (49mm maar male end links) en mijn Borealis Seafaher.

Supermooi! En idd vele malen beter dan de skx!

1 like