In 2016 ontdekte ik het verhaal van de NY0040 en de Marina Italia. Ik had mijn bevindingen destijds hier gedeeld en de koe bij de horens gevat door zelf een blauwe NY0040 te kopen.
Maar hij beviel niet zo. Hij was vooral topzwaar. De kast was dik (hoog) en mijn polsen niet. Dat voelde dus soms wat wiebelig aan. Ondanks dat ik het de mooiste duiker vind, mooier dan de SKX007, droeg ik 'm niet graag. Ik verkocht de NY0040 daarom een paar jaar later weer.
Door naar 2024. Toen ik een “huh” had. Huh? Is de NY0040 er óók in Titanium uitvoering? Dat zou theoretisch mijn voornaamste nadeel van de NY0040 elimineren; het geschuif op de pols van een gevoelsmatig topzwaar horloge. En de wijzers zijn een tikje mooier. Verder is het een blauwdruk/kopie van de NY0040.
Daar is 'ie dan, de oude van @Dave76 en volgens mij had hij 'm weer van @Hertogjan . De NY0040 on steroids.
De Citizen Promaster NY0100-50ME.
Oh. En eehhh. Ik kwam er daarna ook nog achter dat de full lume versie ook nog bestaat, limited. Ik ben nog aan het overpeinzen of die ook in het kistje mag belanden of dat ik wel genoeg geld uitgegeven heb de laatste weken.
Ik dènk dat 'ie een stuk lichter is, maar het is alweer 3 of 4 jaar (volgens mij) geleden dat ik de NY0040 had verkocht.
Deze voelt comfortabel, waar ik de NY0040 altijd een klein beetje ongemakkelijk vond.
Beschikt over bijzondere eigenschappen die een normaal horloge van staal niet heeft. Een uurwerk gemaakt van titanium is sterker, lichter én anti-allergisch.
Heb zelf een Omega Ploprof waarvan de kast en band is gemaakt van Titanium en het draagcomfort is zo fijn, hoop dat jij het ook zo zult ervaren
Veel draagplezier gewenst met deze topper!
Heel eerlijk, in mijn pre-snob fase (nah trouwens, ik hou nu nog steeds van modemerkjes), anyway, toen had ik een Titanium Lorus chronograaf. Het was het lekkerst zittende horloge wat ik tot dan toe had gedragen. Dus ik ben er een beetje bekend mee, maar dus ook al twintig jaar niet.
Ik denk dat ik er vast nog wel ergens een plaatje van kan vinden op het www van die Lorus.