Na: oude minerva folder

Het is maar een oude folder, maar omdat ik er zeer blij mee ben toch maar even showen…

Ik verzamel sinds een tijdje oude minerva stopwatches en tijdens het speuren op de baai kwam ik deze folder tegen. Vermoedelijk jaren 60/70, met ook wat technische uitleg. Ik ben weer even tevreden!

9 likes

Mooi! Heb een 60-schaal Joh. Post exemplaar hier; en een jaren '30 chronograaf (pols, 32 mm) die ik in een gratis verkregen lot “loop/sloop” vond. Loopt niet, maar pruttelt/sputtert wel een beetje - balans dus nog heel. Die gaat een keertje heel erg mooi worden… :slight_smile:

Wat is ook het lettertype in die oude folders altijd mooi… :thumbsup:

1 like

Ben er ook zeer blij mee idd. Het zijn twaalf pagina’s ,van simpele stopwatches tot ingewikkelde rattrapante zakhorloges, heerlijk lees en kijkvoer!

Altijd leuk, die oude folders. :ok_hand:

1 like

Prachtig, :+1:

1 like

Smullen!

1 like

Mijn beste,

Goed hoor!!
Lekker grasduinen!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

gaaf! alleen jammer dat het italiaans is… kun je dat lezen? … :slight_smile:

1 like

Mooi zeg, wordt ook verzameld.

Mijn zoon heeft een zeer grote collectie folders van landbouwvoertuigen en het is niet te geloven welke prijzen daar voor gevraagd worden , tot 100en euro’s voor één folder, dan wel de oude en ook te zien in welke staat deze zich bevindt.

2 likes

Erg mooi en bedankt voor het delen! :thumbsup:

1 like

Nope, en ik ben ook nog eens een beta :laughing:

Maar met google kom je er uiteindelijk wel…en bepaalde termen zijn overduidelijk, casa nichel, decime de secondo, pressione sulla corona etc

1 like

Leuke vondst!
Een andere (?) folder is ook wel als PDF op het web te vinden:
http://www.goldschmiede-zwehn.de/images/Stoppuhren/Minerva/MinervaKatalog50er.pdf

De PDF is onderdeel van een website met leuke info over stopwatches en zo: http://www.goldschmiede-zwehn.de/minerva.htm

1 like

Dank! Die site kende ik idd al, de pdf folder lijkt idd veel op de mijne, met vrijwel dezelfde modellen, leuk!