Een goedemorgen, middag of avond.
Ligt eraan wanneer je dit leest.
22-12-22, deze datum is voor mij de mooiste datum.
Onze dochter is op 22 december geboren, het mooiste geschenk wat ik ooit heb mogen krijgen.
Alles is goed verlopen en ze doet het geweldig goed.
24-12-22 kerstavond, terwijl de kleine meid lekker lag te slapen waren mijn vrouw en ik kado’s aan het uitpakken die we voor elkaar hadden gekocht.
Toen alle kado’s uitgepakt waren kwam mijn vrouw met nog een kadootje aanzetten.
Een horloge ter ere van de geboorte van onze dochter.
Ik was compleet verrast!
Snel het papier eraf en wat kwam er tevoorschijn…
Een Balticus, gaaf! Compleet out of the box
De kist is mooi hoogglans blauw en lekker zwaar, waarschijnlijk ook door de inhoud.
Bij het openen van het kistje dacht ik, dit ziet er erg goed uit.
Over het horloge; Balticus Anglerfish een mooie robuuste duiker.
Met zijn 44mm en 250gr een flinke jonge, net als zijn eigenaar.
“Onder de kap” tikt een betrouwbaar en en fijn Miyota caliber 9133 met gangreserve van 40u.
Een schroefkroon en 120-clicks bezel en diver extensie kunnen niet ontbreken op een duiker. Net als een 30atm WR.
De clasp is net als de rest van het horloge robuust te noemen.
Ondanks de grote en gewicht draagt het horloge best fijn, door de aflopende lugs zit hij mooi om de pols.
De oyster band van 22mm is soepel maar voelt solide aan.
De diepblauwe wijzerplaat met golf reliëf vind ik bijzonder gaaf tesamen met de opgelegde indices krijg je een mooi “3D” effect.
De wijzerplaat doet mij hier aan denken,
De AR-coating op het saffier is netjes aangebracht.
Naar de achterkant, de backcase is natuurlijk geschroeft en met een mooie gravure van een Anglerfish.
Leuk detail is dat de angler een lumineuze pip heeft gekregen. Je hebt er niks aan natuurlijk maar het is wel een leuk detail.
Ook de lume is dik in orde, hier voor is Super-Luminova X1 gebruikt.
Tot slot, ik ben zeer onder indruk van deze Balticus.
Een microbrand uit Polen die goed laten zien wat ze kunnen met deze duiker
De gebruikte materialen en afwerking zoals bijvoorbeeld iets “simpels” als de brushing van de kast zijn super.
Je ziet ze niet vaak voorbij komen en dat is misschien niet terecht. Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor een microbrand zit deze duiker erg goed en solide in elkaar.
Hoe dan ook, ik ben superblij deze Balticus Anglerfish.
Maar mijn blijdschap valt in het niets vergeleken bij de blijdschap en trots die ik voel als ik naar mijn kleine meid kijk!
Bedankt voor het lezen! En de Anglerfish zal vast nog vaak voorbij komen gezwommen.
Een prettige dag!