NA: Out of the Blue, Balticus Anglerfish

Een goedemorgen, middag of avond.
Ligt eraan wanneer je dit leest.

22-12-22, deze datum is voor mij de mooiste datum.
Onze dochter is op 22 december geboren, het mooiste geschenk wat ik ooit heb mogen krijgen.
Alles is goed verlopen en ze doet het geweldig goed.

24-12-22 kerstavond, terwijl de kleine meid lekker lag te slapen waren mijn vrouw en ik kado’s aan het uitpakken die we voor elkaar hadden gekocht.
Toen alle kado’s uitgepakt waren kwam mijn vrouw met nog een kadootje aanzetten.
Een horloge ter ere van de geboorte van onze dochter.

Ik was compleet verrast!

Snel het papier eraf en wat kwam er tevoorschijn…

Een Balticus, gaaf! Compleet out of the box

De kist is mooi hoogglans blauw en lekker zwaar, waarschijnlijk ook door de inhoud.
Bij het openen van het kistje dacht ik, dit ziet er erg goed uit.

Over het horloge; Balticus Anglerfish een mooie robuuste duiker.
Met zijn 44mm en 250gr een flinke jonge, net als zijn eigenaar. :wink:
“Onder de kap” tikt een betrouwbaar en en fijn Miyota caliber 9133 met gangreserve van 40u.
Een schroefkroon en 120-clicks bezel en diver extensie kunnen niet ontbreken op een duiker. Net als een 30atm WR.
De clasp is net als de rest van het horloge robuust te noemen.

Ondanks de grote en gewicht draagt het horloge best fijn, door de aflopende lugs zit hij mooi om de pols.
De oyster band van 22mm is soepel maar voelt solide aan.

De diepblauwe wijzerplaat met golf reliëf vind ik bijzonder gaaf tesamen met de opgelegde indices krijg je een mooi “3D” effect.
De wijzerplaat doet mij hier aan denken,

deep-blue-sea

De AR-coating op het saffier is netjes aangebracht.

Naar de achterkant, de backcase is natuurlijk geschroeft en met een mooie gravure van een Anglerfish.
Leuk detail is dat de angler een lumineuze pip heeft gekregen. Je hebt er niks aan natuurlijk maar het is wel een leuk detail.

Ook de lume is dik in orde, hier voor is Super-Luminova X1 gebruikt.

Tot slot, ik ben zeer onder indruk van deze Balticus.
Een microbrand uit Polen die goed laten zien wat ze kunnen met deze duiker
De gebruikte materialen en afwerking zoals bijvoorbeeld iets “simpels” als de brushing van de kast zijn super.
Je ziet ze niet vaak voorbij komen en dat is misschien niet terecht. Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor een microbrand zit deze duiker erg goed en solide in elkaar.
Hoe dan ook, ik ben superblij deze Balticus Anglerfish.

Maar mijn blijdschap valt in het niets vergeleken bij de blijdschap en trots die ik voel als ik naar mijn kleine meid kijk!

Bedankt voor het lezen! En de Anglerfish zal vast nog vaak voorbij komen gezwommen.

Een prettige dag!

68 likes

Gaaf ding Martijn! Proficiat met beide NA’s :wink:

1 like

Gefeliciteerd met beide aanwinsten, ben er zuinig op😉

1 like

Gefeliciteerd maat. Geniet van beide👌🏻

1 like

Poah mooi horloge hoor, hele mooie verrassing. Gefeliciteerd met de geboorte en veel plezier met de NA !

1 like

Gefeliciteerd met beide aanwinsten!

1 like

Mooi horloge, ik kende het merk nog niet.
Maar natuurlijk vooral gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

1 like

Van harte gefeliciteerd met de geboorte en een erg leuke en originele NA!

1 like

Mooi geschreven! Gefeliciteerd met dochter en horloge!

1 like

image

Euh Anglerfish

6 likes

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en natuurlijk ook met deze bijzonder herinnering aan deze gebeurtenis. Dat ze samen mooi ouder mogen worden :wink:

1 like

Lekkere knaller Martijn!

1 like

Leuk ding! En die golfjes pakken mooi het licht :ok_hand:

1 like

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Daarnaast gefeliciteerd met je stoere NA, gekregen van je vrouw. Top verhaal :partying_face:

1 like

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Het horloge zal daarom vast je mooiste van de wereld zijn. Geniet ervan.

1 like

Gefeliciteerd met de nieuwe telg in de familie.
Ik had dit horloge nog nooit gezien.
Mooi kado hoor geniet er van!

1 like

Nogmaals van harte met de kleine Martijn. En uiteraard met deze toffe balticus :ok_hand: binnenkort maar eens aanschouwen onder het genot van een goed biertje :wink:

Geniet er van

1 like

Hartelijk dank allemaal!

en een kleine meid, wat wil je nog meer, gefeliciteerd :+1:

1 like

Als ik het goed lees is dit topic geschreven door de gelukkigste man van het hele forum.
Het is je gegund.
Heel veel plezier van het horloge, en heel veel geluk met je jonge gezin.

3 likes