Soms is het goed om uit je comfort zone te stappen, zo blijkt maar weer.
Ik heb vandaag een mooie NA mogen ontvangen na een tijdje op zoek te zijn naar iets verfrissends in de collectie. Normaal neig ik al snel naar de duikers, maar daar moest een keer verandering in komen.
Ik had al een tijdje de Hamilton Khaki op het oog of een Citizen Promaster Sky, maar de drempel naar deze horloges was voor mij redelijk hoog om over heen te stappen gezien de prijs en het feit dat ik normaal geen “piloten stijl” horloges draag.
Eergisteren was ik rond aan het kijken op de horlogemarkt binnen het forum en ik zag daar een Flieger van San Martin. Hij was Brons, had geen logo op de wijzerplaat, had geen day-date functies of andere complicaties en het merk was nergens op het horloge te bekennen. Normaal heb ik liever stalen horloges met veel functies van een redelijk bekend merk. Ik heb overigens ook nog nooit iets gekocht via het forum, of überhaupt een tweedehands horloge gekocht.
Echter had het horloge saffierglas, een mechanisch Seiko NH35 uurwerk, C3 Lume en zag het er erg strak uit. Hoewel het horloge afwijkt van de rest van mijn collectie heb ik het toch besloten te kopen en ik ben erg tevreden met de aankoop!
Het is mooi om een keer iets nieuws te proberen en dit is een mooi opstapje naar bijvoorbeeld de Hamilton Khaki. Bedankt aan het forumlid dat mij het horloge heeft verkocht, ik ga er veel draagplezier aan beleven! En nu ga ik weer verder met mijn late-night studie sessie ;), fijne avond beste forumleden!