NA - Oyster perpetual 36mm 2020 model (ref. 126000)

The experience

Zo, de tijd stond niet stil en ook niet mijn zoektocht.

Wat wil ik nou precies? Ik begon met een datejust 36mm uit '91. Daarna een nieuwe moonwatch professional geprobeerd. Dat was toch niet helemaal mijn ding (voor nu althans). Liever keek ik naar rolexen om mijn pols. Ik durf het toe te geven. Niet alleen ambieer ik dit merk, ik geniet ook van de allure. Het woord ‘status’ is bij mij wel compleet misplaatst.

Enfin, echte rolex liefhebbers kennen het gevoel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik sta al een tijdje op de lijst voor een nieuwe explorer 1 mark 2 39mm, evenals een Oyster perpetual 39mm. De laatste is helaas finito. Dus die had ik laten vallen.

Toevallig liep ik vandaag (ja, ja toevalig :rofl: , NOT) met mijn vriendin langs de schaap en citroen Groningen. Wat zag ik daar nou? Ik moest even 3x knipperen. In Groningen of all places (Groningen = de bom btw) een nieuwe oyster perpetual 36mm 2020 model. De aller aller aller eerste, gewoon in de vitrine!

Ik trok de deur nog net niet uit zijn scharnieren en vroeg beleefd of ik deze even om mocht hebben. Het betrof een silveren wijzerplaat met vol gouden indices en wijzers. Waar ik een compleet silveren plaat, indices en wijzers totaal saai vindt trok dit horloge continu mijn aandacht. Wat een plaatje!

Omdat ik eigenlijk niet van plan was wat te kopen na de geflopte moonwatch, toch nog even een rondje stad gedaan met een reservering. Ik had beter gewoon 10 meter heen en weer kunnen lopen want toen had ik het al besloten. Dit moest hem worden!

Een uur later zat ik weer aan tafel, maar dit keer officieel met mijn NA.

Vervolgens natuurlijk even een beetje kletsen, champagne drinken, afrekenen, op maat maken… en als een groot blij kind naar huis.

The watch

Oyster perpetual 36mm silveren dial en gouden indices en wijzers. het eerste wat mij opviel is dat de lunette een stuk platter is geworden evenals de complete footprint van het horloge. De lugs zijn iets langer geworden en de band is brushed op een iets andere manier… Lastig uit te leggen maar hij pakt het licht heel subtiel.

Draagcomfort van het horloge is goed te noemen, ik ben persoonlijk het meest fan van jubilee banden. De afwerking is goed, maar ik heb wel wat dingen gezien waarvan ik dan toch altijd even achter mijn oren krab bij een product van deze prijsklasse. Toch wat fijne haarlijntjes die je alleen ziet in bepaald licht… maar dat is meer een gevoelsdingetje. Product is natuurlijk gewoon in orde.

De band heeft een zomer en winterstand die erg makkelijk verstelbaar is. Heel handig. Al met al voelt het horloge als een tank en vind ik het persoonlijk heel mooi dat dit het beste is wat rolex te bieden heeft voor de laagste prijs. Basic at its finest. En nee, piemels in de broek. Duurder = niet per definitie beter. Gewoon mijn mening waarom de oyster perpetual zo’n geweldig horloge is!

Bedankt voor het lezen! (taalfouten zijn vast gemaakt, maar de tijdt zal de wonden van de taalnazi’s helen).

Dan nu:

De Foto’s!

Ik hoop dat ik jullie wat lees plezier heb bezorgd, en tot de volgende NA maar weer. We blijven lekker bezig (met zijn allen).

Peace out

Thedailybeater.

122 likes

Prachtige aanwinst!

1 like

wat een prachtige klok! :heart_eyes:

In mijn optiek een minpuntje… Het Rolex kroontje had op de clasp moeten liggen
in plaats van erin gedrukt. Maar enjoy deze prachtige aanwinst.

2 likes

Gefeliciteerd met deze mooie, klassieke uitvoering!

Nu ben ik benieuwd… vertel…

Helemaal mee eens! Helaas begin je dat steeds meer te zien omdat het productie proces gewoon makkelijker is… Maar het drukt mijn pret gelukkig niet :smiley:

Het gebrushte gedeelte vlakbij de clasp opening (waar je de clasp opent zeg maar), is niet helemaal egaal. En het horloge kan niet langer dan een paar dagen in de vitrine hebben gelegen, het zat nog ik de stickers… Maar toch zag je op de zijkant van de band al slijtage sporen gewoon van de mechanische beweging… Die is namelijk wel hoog gepolijst afgewerkt.

Ik ben wel aan net nitpicken want je moet er naar zoeken, maar toch verbazen deze dingen mij toch een beetje :slight_smile: .

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd met deze splinternieuwe aanwinst!!

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

1 like

Zeer fraai veel draagplezier :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Mooi horloge. Goeie foto’s ook :ok_hand:

1 like

Waanzinnig! Gefeliciteerd en geniet!

1 like

Heeft Rolex het nou een vintage kleur lume gegeven?

Nee, dat is gewoon decoratie… de lume zit in de indices.

Aanschouw:

18 likes

Ah vandaar. In ieder geval gefeliciteerd met je aanwinst!

1 like

Prachtig!

1 like

Prachtig!

1 like

Mooie tijd ermee :star_struck: :sunglasses:

1 like

Dankjewel! Gaat lukken😁

Wat een heerlijk horloge, enjoy!

1 like