Panerai….Je houdt van het merk of het doet je niets. Dat geldt natuurlijk voor meer merken, maar mijn indruk is dat het bij Panerai om de een of andere manier sterker aanwezig is. Al een hele tijd ben ik een Panerai-addict. Na mijn eerste 111 volgenden de 390, 610, 422, 320, 449 en 249. Aanvankelijk waren mijn Panerai’s dus redelijk safe qua dials, maar in de loop van de tijd steeds een beetje aparter. Van zwart naar tobacco en vervolgens van een standaard dial naar een California-dial (de 249) naar een SLC (de 449).
Zaterdag kon ik een echt buitenbeentje voor wat betreft de dial-kleur ophalen: de Panerai 687. Een goudgeel-bruine plaat….een dial die er telkens weer anders uitziet en zich heel lastig laat pakken op een foto.
Achter de kleur van plaat zit een gedachte: het zou het resultaat zijn van een zwarte door radium aangetaste plaat. Die zou er zo uitgezien hebben:
De brevettato-bezel stamt uit de tijd (eind jaren 30) dat Panerai net zijn patent had gekregen op een luminiserend goedje dat ze gebruikten voor hun dials.
De 687 is wat dat betreft dus een eerbetoon aan deze Radiomirs uit de jaren 30.
Dit verhaal erachter is niet de reden dat ik de 687 kocht. Wel dat deze Radiomir zich onderscheid van vele andere modellen en een mooie aanvulling vormt op m’n 390 en 249.
Waar ik mee begon: Panerai. Je houdt van het merk of het doet je niets. Voor deze dial geldt dat eens temeer. Love it or hate it. Ik hou ervan!
Wat een ontzettend gave wijzerplaat
Me 2
Super! Zoals je zegt, een buitenbeentje. Maar dat is Panerai op zich ook al, dus dan wordt het al helemaal leuk!
Gefeliciteerd met deze aanwinst
Ik heb zelf minder met Panerai. Vooral omdat ik een te kleine pols heb. Ze zijn wel iconisch.
Waar ik nog meer van hou is mensen die dingen met trots doen, ervan genieten en zich weinig aantrekken van anderen… dat doe je met verve! Own die Panerai!! Veel plezier er mee
Zo wat een gave wijzerplaat! Heel mooi, gefeliciteerd met je NA.
Echt een gaaf horloge! Wel een flinke unit zo te zien, maar dat kan je goed hebben.
Het is de 47 mm. Prima te doen om m’n 18,5 cm pols, zeker door de wired lugs. Panerai moet een beetje groot hè
Tof!
een prachtig horloge
en heb je ze allemaal nog?
dan heb je een indrukwekkende collectie
De 390, 249 en 687 zijn er nog
Heel gaaf!
Heel gaaf
Toffe wijzerplaat zeg
Wow, wat een gave plaat zeg!
Nice
Heel mooi! Van harte met deze bijzondere aanwinst.
Gaaf!
Wat een ontzettend gave Panerai! Gefeliciteerd met deze aanwinst!
Zou hem zo willen hebben als ze alles hetzelfde hielden maar een volledig gepolijste bezel hadden!