… en dan maak je in het wekend even een rondje langs je favoriete HF dealers en kom je al Googlend dit tegen, leuk denk je, en kijk weer verder naar de andere nieuwigheden. Weer een ander website en weer door.
Maar in de loop van de dag begint dat zaadje dan snel te kiemen en dan weet ik wel hoe laat het is…
Je kijkt weer, beschouwt je collectie waarvan er toch een paar op de wip zaten en gaat de speeltuin binnen. Je appt, stuurt wat fotoos van de kandidaten en dan gaat het snel: naarstig op zoek naar een solide doos en plakband (overigens altijd binnen handbereik… ) neem je afscheid van 2 horloges die het helemaal waren…
De Panerai Luminor Due, PAM00926, is het geworden! een baby-Pam met 38 mm wellicht een a-typische Panerai Luminor? Wellicht. Een a-typische Luminor ook met een WR van 30 meter, zeker! maar dat zal me jeuken: heb een pestpokke hekel aan water en aan zwemmen doe ik al helemaal niet. Dus.
Maar wel een prachtig mooi ding, een in house automatic caliber met 72 uur gangreserve, titanium en goed in verhouding. Alle Luminor goodies als de kroonbeschermer, de sandwich wijzerplaat en het kekke secondewijzertje. Zelfs de datum is matched met de wijzerplaat en de kleur van de wijzers.
Ja de wijzerplaat, dat is wel een ding zeg, diepblauw met een lichte sunburst (niet te gek) enkel in een bepaalde lichtval, vaak onopvallend en mooi contrasterend met het grijzige titanium. De wijzers doen het ook leuk in gilt met het blauw. Ben van nature niet zo van gilt maar hier is ook de afleesbaarheid/contrast met de plaat mooi.
De blauwe krokodille band is ook soepel en met 20 mm precies de goede breedte ten opzichte van de 38 mm kast. Titanium sluiting ook nog. Wel even een Nubuck erop gezet

Heb eerder een 44 mm Luminor gehad, ook in titanium maar dat was me toch een hockey puck! Dit is meer een allemans vriend!
Ach, dan ben ik maar geen hard core Panerist, kan mij het schelen!