Een goedemiddag in deze feestelijke 2025 decembermaand ![]()
Waar zal ik eens starten… Panerai… een merk wat me altijd al getrokken heeft. Het heeft overigens best lang geduurd voordat ik een aantal jaren terug mijn eerste kocht. Daar is uiteindelijk @Jooost mee van doorgegaan. Na betaling uiteraard. Nu staat het er alsof hij ermee weggerend is
Nee fijn zaken doen met @Jooost
Hij heeft wat leuke stukken in het blauw staan ![]()
Die aankoop van toen is ingegeven doordat ik iemand zag staan met dit model om de pols voor de etalage van Schaap en Citroen in Eindhoven. Bleek een Amerikaan te zijn waarna we een kort maar leuk gesprekje hadden. Daarna heb ik doorgepakt op mijn eerste PAM… dat was deze… de PAM02683
Afgelopen oktober in Genève geweest en aldaar de boutique bezocht ![]()
Bij terugkomst wederom doorgepakt op een leuke aanbieding bij mij vaste AD… de PAM0614…
Inmiddels wat mensen en relaties bij Panerai gesproken waarbij het voor mij reeds duidelijk was dat begin 2026 er een volgende ging komen. Wel eentje met het echte Panerai DNA zoals mijn 47mm titanium
In de Submersible en Luminor reeks zitten een paar mooie limited/ Experience edities. Maar die meerprijs voor de Experience wil ik niet betalen. Naar de Forza Speciale had ik wel oren… maar die voelde niet goed omdat die al wat te veel bepoteld was en niet meer nieuw voelde. Daarnaast zat 1 screw down pusher muurvast
Daarna de pijlen gericht op de PAM01628. Ja dat was ie
Ook 47mm, net als mijn titanium unit… maar die 1628 draagt echt veel groter i.v.m. het ontbreken van een bezel. Maar dat maakte me niet uit… totdat ik op de geijkte site’s en in mijn mailbox een aankondiging zag van de gelimiteerde PAM01759.
Zo dies gaaf dacht ik! Maar ik pakte niet meteen door omdat hij gelimiteerd was en ik voor mijn gevoel te laat was. Toen zag ik weer een email voorbij komen… en toen dacht ik; ik ga bellen en ik zie en of hoor het wel!
Fast forward naar afgelopen donderdag. Hij was gearriveerd ![]()
De Panerai Luminor Marina. Gelimiteerd op 1000 stuks wereldwijd. Niet spannend dat hij limited was maar wel leuk. Persoonlijk vind ik de 1950 kast wat spannender dat de Bettarini kast. Deze stalen 1759 weegt 151 gram op de rubber band… mijn 614, 47mm titanium op rubber weegt 156 gram! Verhoudingsgewijs draagt de 1759 zwaar was mijn eerste indruk!
Panerai heeft twee soorten rubberbanden. Zie daarvoor de eerste foto hieronder. De blauwe band heeft een soort harmonica stuk aan beide zijden. Daardoor kun je hem een gaatje strakker doen waardoor hij comfortabel blijft. De zwarte op rechts vind ik mooi, maar strak is meteen strak omdat er geen “flex” stukken in zitten. Dat is eigenlijk het enige wat ik te zeiken heb over mijn nieuwe horloge
Overigens zit er een lederen band bij ![]()
Dan gewoon wat lekkere foto’s van mijn nieuwe Panerai ![]()
En op de zwarte rubber…
Een volgende NA is besteld…
De tweede ook… maar daar wil ik nog niets over kwijt ![]()
Groet
MannetjeMar