NA Panerai Radiomir Black Seal

In mijn zoektocht naar een IWC le petit prince kwam ik per toeval deze mooie jongen tegen. Heb mijn Omega PO erop ingeruild. De Radiomir is het eerste horloge dat Panerai in 1938 geproduceerd heeft. Het werd met name door commando’s van de Italiaanse marine gebruikt. Dit model is voorzien van een volledig inhouse geproduceerd uurwerk nl het P.5000 caliber. Het is een handwind uurwerk met 21 juwelen en maakt 21600 omwentelingen per uur. De power reserve is 8 dagen mede door de 2 veertonnen waar het uurwerk over beschikt. Geen chronometer certificatie maar het schijnt dat Panerai zelf de nodige testen uitvoert op het uurwerk en het horloge nadat het uurwerk in de kast geplaatst is. Deze testen duren 21 dagen waarin het horloge op 5 verschillende posities en 2 verschillende temperaturen getest wordt. Ben geen kenner maar dit vond ik interessante info die ik in het certificaten boekje las en hier wilde delen. Jammer is wel dat het uurwerk niet hacked en nu ik hem heb valt het mij eigenlijk pas op dat de meeste Panerai’s geen minuten markering hebben. :thinking: Maakt het naar mijn mening net wat lastiger om de tijd accuraat af te lezen. Een minpuntje maar desondanks blijft het een mooi horloge imo. Genoeg geouwehoerd dacht ik zo. Tijd voor een aantal plaatjes. Bedankt voor de aandacht. :+1: De foto’s zijn zoals gewoonlijk niet van de beste kwaliteit maar erop klikken geeft wel een scherper beeld.












60 likes

Alright, that’s the spirit! :+1: :sunglasses:

2 likes

Kijk dat is nog eens een verrassende aanwist, geweldig! Gratuliere!

2 likes

Hoog op de wishlist hier. Gefeliciteerd. En als je deze draagt hoef je niet op de minuut nauwkeurig op tijd te zijn.

2 likes

Mooi!!

2 likes

Prachtig!!

2 likes

Erg mooi.

2 likes

Heel gaaf horloge, van harte gefeliciteerd! :+1:

2 likes

:ok_hand:Fiesjat!

2 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst!!
Een sportieve elegante verschijning!!
Mooie horloge-band ook.
Ik wens je er derhalve een sprankelende tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Prachtige aanwinst! Van harte & geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd met deze toffe aanwinst, veel plezier ermee :+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze klasse klatser! :ok_hand::+1::+1:

1 like

Mooie aanwinst, veel draag plezier.

1 like

Mooi hoor, gefeliciteerd!

1 like

Staat/stond hier ook hoog op de verlanglijst, supergave Panerai :ok_hand:

1 like

Heel heel mooi horloge!

Gefeliciteerd met dit mooie bezit

1 like

Mooi hoor! Gefeliciteerd! Hoe domed is het horlogeglas van dit model? Kun je hier misschien nog een foto van plaatsen voor ons?

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd!

1 like

Prachtig horloge.

1 like