De spreekwoordelijke kogel is eindelijk door de kerk geraakt: ik moest een Panerai hebben, en meer precies een Radiomir, 45mm met wire lugs.
Dat limiteert het aanbod enigszins, maar er blijft veel keuze over. Mijn initiële gedachte ging uit naar een nieuwe via een grijze dealer, maar ik zag ze daar maar zelden passeren (even chrono buiten beschouwing gelaten, ik weet nog steeds niet goed wat ik daar van moet denken). Restte me er gewoon een bij een AD of boetiek te halen, of bij een van onze forumleden.
Na een reactie op een foto van de Radiomir PAM380 van @charlesb52 in het Panerai Only topic, eind vorige week, had ik eens een lijstje met vereisten genoteerd. Niet veel later stuurde Charles me een PB en nog eens niet veel later hadden we een deal beklonken. Alles is erg snel en vlot verlopen, waarvoor nogmaals dank en hulde.
Vandaag is de PAM380 toegekomen!
Ik moet zeggen dat ik wel enigszins nerveus was (eerste keer zo’n aankoop online, eerste keer zo’n aankoop verzonden zien, …) maar nu ben ik gewoon blij met de keuze en kan ik me weer even in dat rustige gevoel nestelen dat na een NA komt. Full set (met nog een hele hoop banden) en nog met een old fashioned niet-inhouse uurwerk, wat toch een hoop gedoe scheelt uiteindelijk. Loopt zeer goed, maar ik zal hem vermoedelijk binnenkort wel even voor onderhoud binnendoen, gezien de leeftijd zal dat allicht geen kwaad kunnen
Best wel een indrukwekkend groot horloge. Ik had er natuurlijk al meerdere gepast bij de AD, maar elke keer stond ik toch te kijken hoe stevig dit kan ogen. Maar nu ik het al een paar uur om de pols heb, valt me vooral op hoe comfortabel dit horloge is. Het is geen lichtgewicht maar wel heel plat, waardoor het goed op mijn pols ligt. De brede band zorgt voor de nodige ondersteuning en voorkomt dat het horloge top heavy aanvoelt.
En dan de lume. Na een paar minuten in m’n bureau te zitten kon je het in het daglicht al licht groen zien worden.
Nu staat me nog een heel nieuw avontuur te wachten met bandjes, maar dat komt allemaal wel goed. En misschien een iets grotere horlogedoos. En leren mijn horloge regelmatig op te winden, dat ook weer.