NA: Paradijsvogel uit Japan.

Producten met gelimiteerde oplages hebben voor mij iets magisch.
De wetenschap dat er slechts 267 mensen op deze aarde ooit een Citroën M35 hebben kunnen aanschaffen of het feit dat er van de Volkswagen T3 synchro 16 inch slechts 2136 exemplaren verkocht zijn maakt ze in mijn ogen bijzonder begeerlijk.
Toen ik twee jaar geleden een Seiko 7a28 702A - Black Bond - kon bemachtigen, was ik de zevende hemel. Zeker toen Aad57 het horloge terug bracht in oorspronkelijke staat.

Maar in de loop van de afgelopen jaren werd mij duidelijk dat er nog een achtste hemel bestond. Dat was de Seiko 7a38 7110 JDM. Een uiterst zeldzame vogel die je bijna nergens op het web tegenkomt.
Dit horloge is alleen geproduceerd in de maand september 1984 en uitsluitend in Japan.
Vandaar de term JDM: Japan Domestic Market. De naam Speedmaster kon men buiten Japan niet gebruiken om rechtszaken vanuit Omega te vermijden.

Na een eindeloze zoektocht kwam ik 6 weken geleden terecht bij Peter uit Australië die een 7110 had liggen. Gekregen van een goede vriend die hem het horloge net voor zijn overlijden had nagelaten. Een horloge met een verhaal, precies wat ik zocht.

Daarna volgt een spannende tijd. Het pakketje raakt kwijt. Ik krijg een bericht dat het in Zuid Afrika ligt, dan een rectificatie: het ligt in Den Haag. Maar niemand kan het traceren. Totdat ik een alerte medewerkster van PostNL aan de lijn krijg. Zij krijgt het voor elkaar om het horloge weer op de radar te krijgen en donderdag j.l. stond er glunderende koerier op mijn stoep.

Het horloge is prachtig. Ik had veel krassen en beschadigingen verwacht, maar het is in mint condition.
Het ademt helemaal de 80er jaren vibe. De maat is precies goed, de indeling van de wijzerplaat uniek. De minuten en 1/10 seconde dial contrasteren in een donkergrijs prachtig met de zwarte dial. Bonus: de datum is weergegeven in Japanse tekens. De wijzers zijn in prachtige staat en natuurlijk ontbreekt de tachymeter niet ( die gebruik ik nooit, maar roept sterke herinneringen op uit de begintijd van mijn Formule 1 passie. En dan doel ik op de Universal Geneva Nina Rindt of de Enicar van Jim Clark )

Ik hoop iedere keer dat iemand vraagt hoe laat het is. En anders kijk en geniet ik zelf zoveel mogelijk van en naar mijn droomhorloge.




129 likes

Toffe aanwinst :+1:

1 like

Zeer tof!

1 like

Zeker bijzonder. Gefeliciteerd met de vondst en de uiteindelijke NA

1 like

Cool mooie NA!

1 like

Gefeliciteerd, mooi deze

2 likes

Congratz met deze NA, enjoy!

1 like

Een schitterend horloge! :heart_eyes::pray:t3:

Hoe laat is het? :grimacing:

6 likes

Leuk horloge, veel plezier dermee :wink:

1 like

Dat juist net zo’n zending ontraceerbaar moet raken hè! Arghhh. Maar gefeliciteerd zeg. En wat een mooi verhaal. Ik deel je passie voor gelimiteerde dingen dus ik snap precies welke gedachtengang eraan vooraf ging.

1 like

Leuk verhaal leuke seiko geniet er van :ok_hand:

1 like

:slight_smile: ik zal even uitgebreid voor je kijken…

2 likes

Mooi dat je je grail hebt gevonden

1 like

Je maakt me nieuwsgierig! Ben jij soms de trotse bezitter van een M35 of T3 16inch? Of meer gelimiteerd op horlogegebied.

Gefeliciteerd! Heel gaaf.

1 like

Dat zijn de leukere aanwinsten na zo’n zoektocht! Veel draagplezier!

1 like

Hele mooie aanwinst, veel plezier ermee!!:watch:

1 like

Prachtig! Een bijzonder bezit en ik kan me voorstellen dat je ff wat minder sliep toen het pakket zoek was.

1 like

Leuk om te lezen. Waarschijnlijk wisten de meesten van ons helemaal niet van het bestaan van deze Seiko.

1 like

Van harte gefeliciteerd met je unieke uurwerk, veel draagplezier :heart_eyes::heart_eyes:

1 like