NA: Parnis Chronometer

Nou ja, chronometer… :smile: Maar het is een mooie duidelijke klok met automaat en power reserve indicatie. Blij mee.

6 likes

Chic ding, geniet er van!

Mooi! Veel plezier ermee!!

Mooie aanwinst, Marco, geniet ervan :+1:

Mijn beste,

Een aanwinst om blij van te worden. :+1:
Geniet er met volle teugen van!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Als er in dit ‘genre’ een ‘best bang for your buck’ horloge is aan te wijzen, dan is het deze. Curved end banden maken hem af!

Mooi mooi !!!

Ik vind m eigenlijk best mooi! Doet me denken aan een portugieser met die afgechopte cijfers

Ja, mooi! Hebbum ook. Gaat al lang mee hier… :slight_smile:

Heb n parnis flieger met eenzelfde uurwerk paar weekjes als daily beater gedragen om te zien of t ding uit elkaar zou vallen. Heeft ie allemaal netjes overleefd. Net als n amateur watertest: uurwerkje er uit en lege kast n paar dagen in n teiltje water laten zitten. Geen vocht of condens te zien.

In t verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, maar ze kunnen toch aardige klokjes maken :wink:

Wait… what?

Sorry, bedoelde uurwerkje eruit en lege kast in t water gelegd.

Mocht er toch vocht zijn binnengekomen, dan lag het uurwerk, wijzerplaat, ea veilig apart.

1 like

Leuke aanwinst! :+1:

Ik heb 'm nu een dagje om, en de enige opmerking die ik erop heb is dat de rotor…ahum…nogal lawaaiig is. Daar had @wolfje1970 me al voor gewaarschuwd (het schijnt bij dit uurwerk vaker voor te komen), maar de Seiko Swing heeft sambabal-begeleiding :smile:

Verder gewoon een mooie klok. Bevalt prima.

Ergens vind ik t wel leuk dat n uurwerkje wat geluid maakt en zelfs de wobble kan ik wel waarderen :blush:

very nice @mbovenka eel plezier ermee!