NA Parnis Datejust hommage

Na een paar jaren vruchteloos op zoek te zijn geweest naar deze Rolex hommage in de daarvoor gekende merken, Bulova Super Seville, Orient President en dergelijke was er altijd wel iets dat me tegenhield.
Afgeragde exemplaren, veel te hoge prijzen, frankenwatches, kortom de gekende vallen.
Waarom niet de Parnis eens proberen, 88 euro is niet de kop af en op foto leek het wel wat voor dat geld.
De keuze voor de Miyota 8215 upgrade had ik na wat onderzoek beter niet gedaan, volgens verschillende reviews is de Seagull versie ook goed, ze zou zelfs hackable zijn. Na een maand wachten vandaag een pakje van AliExpres en op het eerste zicht is het een meevaller. Buiten het movement is de kwaliteit ongeveer gelijk als de Tisell Explorer hommage die ik pas kocht, deze heeft een Miyota 90S5 wat wel een stap hoger is. In mijn zoektocht naar het voor mij ideaal horloge zal het uiteindelijk gaan tussen de Rolex Explorer 39mm en de Datejust 36mm, en deze twee hommages gaan mij helpen de juiste keuze te maken hoop ik. De Tisell heeft al een zeer goede beurt gemaakt, bijna een maand aan een stuk aan de pols zonder de drang om te wisselen, dat gebeurd niet vaak.
Bedankt voor het kijken
Hier wat foto’s

17 likes

Ziet er netjes uit. 36mm?

1 like

Ja, de 36mm versie.

1 like

Mooi mes ook.

groetjes Lenno

1 like

Bedankt Lenno.

1 like

Geinig horloge wel! Goeie manier om zo te kijken welke van de ‘real deal’ het beste geschikt is voor je.
Ooit in het verleden wel is gekeken naar een Parnis Milgauss; nooit de trekker over durven halen.

1 like

Tisell heeft daar ook een mooie hommage van, ook met de Miyota 90S5.

Proficiat! Ik ben ook via hommages achter gekomen of m model wel of niet iets voor me is.
Doch, hoe goed n hommage ook mag zijn, vergeet niet om ze IRL te bekijken. Dat kan nl wel es mee- of juist tegenvallen.

Zo zit er op n echte geen dubbele vouwsluiting :roll_eyes:

1 like

Als ik vertel dat ik al in 7 decennia geleefd heb, horlogeliefhebber vanaf mijn jeugd ben en en nog nooit een Rolex in het echt gezien heb, dan kan je wel raden dat ik nog wat werk voor de boeg heb eer ik een beslissing kan nemen. Jouw tip ga ik zeker ter harte nemen Marnix, deze hommage is om te zien of de 36 mm me bevalt, en de look van het horloge.

1 like

Ik heb het vergrootglas erbij gehaald Jens, mijn ogen zijn wel al niet meer te best maar ik zie direct niks verkeerd, bedoel je de kwaliteit van de print, of de vorm van de cijfers?

Ik denk dat hij misschien bedoelt dat ze wel heel erg klein lijken, ondanks de datumloupe. Bij een echte Datejust komen ze veel groter uit.

Leuke set om te proberen.

1 like

Ah oké, bedankt

Na de eerste nacht zit dit alvast goed!

1 like

Voor de 126334 gaat dat niet op hoor, deze is vrij zeldzaam.
Ik heb ook eerst een homage explorer gekocht voordat ik over ging op het echte werk. Ik heb nu een Parnis Daytona en een GMT om te testen…ik ben nog niet overtuigd. De homages voor de DD41 en PP Nautilus zijn incoming!

Waar komen de Tissels vandaan? Ik vind ze wel iets hebben.

2 likes

Tisell komt uit de Deawoo fabriek.

Ik kocht mijn Explorer hommage via deze shop

http://mobile–shop2.tisellkr.cafe24.com/category/tisell-watch/42/

Er komen wel invoerkosten bij de geadverteerde prijzen.

1 like

Dat is wel waar ja, veel wordt er niet vergroot.