NA Parnis

Helemaal goed is ie! Kan niks negatiefs ontdekken. Het kleine secondewijzertje loopt ook mooi smooth…
Zit bandjes te kijken om te swappen. Opvallend hoe blij je kunt worden van dit " goedkope" horloge. Bezit ook Omega, Oris en Tag Heuer maar merk dus ook erg blij te worden van een horloge van € 128,-.
Staat nog wel meer leuk merkloos spul op de site. :rofl:

3 likes

Minder is meer !

2 likes

Zeker! Dat blijkt! :ok_hand:

2 likes

Nee, dit is n open heart, die met de 3 platen n tourbillion moet voorstellen.
Maar als je goed kijkt, draait de balans niet mee.

1 like

Ha, ik ken t gevoel :grinning: Afwerking is ook belachelijk goed, mooi polijstwerk! Enige wat ik tegen kwam is dat de deksel niet goed vast zat, zou ik ff checken :wink:

Dacht ik al. Thx!

Is een Seagull geen echte Chinees? Ok, zij hebben ooit in de jaren 60 de machines van de Zwitsers gekocht. Maakt dat Seagull dan geen echte Chinees meer?!

1 like

Klopt, is ook een Chinees, maar die heeft dan nog een naam :wink: Wat er in dit horloge zit noemt Parnis slechts ‘een mechanisch uurwerk’ zonder daar een naam aan te verbinden.

Volgens Wikipedia gebruikt Parnis uurwerken van Miyota, Seagull en Dixmont. De eerste twee zijn in ieder geval niet de minsten.

1 like

Hey @Maslow, heb je meer foto’s van dit horloge? Ik ben wel benieuwd! Een Panarai gaat er niet komen, maar deze leek me wel wat :). Volgens mij is dit die van 42mm?

1 like

Voor wat betreft kwaliteit: Prima, maar wel lawaaierig. Daarnaast zijn ze erg (lees: ERG!) zuinig met olie (=duur).

Als je deze serieus als horloge voor langere tijd wil hebben (en dus niet om eens een Panerai te proberen), zou ik bij een horlogemaker in de buurt hem eerst laten servicen. Kost je dan ook nog eens € 50,- maar dat kan op deze prijs prima erbij. Lawaai blijf je helaas wel houden…

1 like

3 likes

Thanx! En leuke tip @pverstraten, had ik niet aan gedacht. Dit is typisch zo een geval waarbij ik het design kan waarderen, de echte niet binnen mijn budget gaat passen en ik alles wat geïnspireerd is op het model niets vind of niet vind. Als een beetje olie al helpt, erg mooi meegenomen.