NA: Phoibos Eagle Ray PY029 Compressor

Een fraaie Phoibos via Serious Watches aangeschaft voor een zeer nette prijs. Wilde het gewoon eens proberen, gezien de positieve reacties van dit Chinese merk . Meestal staat Chinees voor troep, maar dat is natuurlijk de laatste jaren voor best wel veel zaken beter geworden. Affijn besteld en een dag later al bezorgd met de welbekende stroopwafel erbij :sweat_smile: Heb in het verleden bij Serious Watches ook al eens een NTH gekocht, dus bezorging en service is prima.

Ok dan het horloge. Eigenlijk veel horloge voor weinig geld hier zeg. Best wel een mooi ding en leuk om eens een compressor te hebben. Heeft wel wat twee kronen op de kast :wink: In ieder geval ben ik hier best wel tevreden mee en dat had ik niet gelijk verwacht. Heb er wel een leren band opgezet omdat ik deze stalen band niet zo mooi vindt, maar ook dat is weer persoonlijk. De stalen band mankeert niks aan. Degelijke band met solid endlinks welke verbazingwekkend goed aansluiten op de kast en in ieder geval geschroefde schakels wat het inkorten een stuk makkelijker maakt dan bij sommige Seiko’s :grimacing:

De dial is ook mooi scherp en de uurmarkeringen liggen op de dial en het ziet er allemaal netjes en verzorgd uit. Hier is wel enige aandacht aan besteed. :+1:
Wat wel weer opvalt is dat de buitenste ring van de dial, romeinse cijfers heeft in tegenstelling tot de inner bezel. Vreemde keuze, maar eigenlijk niet echt storend. Datum lijnt ook netjes uit. De inner bezel verdraai je met de bovenste kroon en dat gaat mooi soepel. Weinig speling hierop. Een paar kleine rode accenten maken hem net iets aantrekkelijker en speelser anders was het geheel wel wat saai geweest.

Even wat specs van de site:
Caliber No.: SII NH35A

Case:316L Stainless steel

Band: 20mm 316L Stainless steel

Clasp:Three-fold clasp with push button release

Glass:Double Domed Sapphire crystal with 3 layers anti reflective under coating

Water resistance: 200M

Case size: 41mmX 47mm

Bezel:bi-directional bezel

Crown:Screw-Down crown

Lume:15 layers Super-LumiNova BGW9 on hands, indices and bezel markings

17 likes

Dat ziet er prima uit :star_struck: veel draagplezier gewenst.

1 like

Nice! Mooi geheel zo :ok_hand:De band heeft wat weg van de band die op de Seamaster zit

1 like

Knappen aanwinst, kan je de zomer wel mee doorkomen!

1 like

Heel gaaf! Geniet van je nieuwe aanwinst!
:computer:Gaat direct naar de website van Serious Watches

1 like

Netjes!
En goed dat je het Phoibos Only topjc reeds gevonden had :+1:.

1 like

O wow mooi man! Heel bijzonder, die band doet een beetje seamaster achtig aan maar die kast is echt one of a kind.

1 like

Altijd even de moeite waard. :+1:

Er lopen er genoeg rond die het wel verwachten :laughing:

Kwam ik inderdaad al achter :wink:

Jazeker

Heb hem inderdaad gevonden :+1:

1 like

Phoibos is gewoon top! Ik heb inmiddels een jaartje of 2 een phoibos eagle ray. Heerlijk horloge :ok_hand:geniet van je mooie aanwinst.

2 likes

Mooie klok. Geniet ervan.

1 like