Vandaag via forumlid @swbr een Phoibos Eagle Ray overgenomen. Ca. 4 maanden oud, in haast volledige nieuwstaat eigenlijk een toevallige aanschaf, althans; ik was er niet naar op zoek…
Ik was in eerste instantie erg gecharmeerd van de Tissot Seastar 1000 powermatic 80, sinds de lancering vond ik het al een prachtig horloge. Echter hoe vaker ik er na keek hoe meer dingen ik zag die ik later zou willen modden, zonde… Met name de wijzers irriteerde me, veel te grof. En het formaat; met 43mm geen mega-formaat, maar ook zeker geen kleintje… de bezel enigzins saai, en veel te grof, en die kroon-beschermers, mhua ook wel aan de maat.
Wat trok me dan zo aan in dit horloge, dat ik er toch naar bleef kijken? Na veel kijken en nog eens passen zag ik het; die wijzerplaat! Soms zie je iets maar kan je er niet de vinger op leggen wat het nou is… Maar die wijzerplaat; zo mooi, met het verloop van het blauwe hart naar zwart tot aan de bezel. Prachtig verloop. Alleen dat heb ik nog niet veel gezien bij andere merken / horloges. En net op dat moment klik ik mis op de verkeerde advertentie…en open ik de advertentie van een Phoibos. Ik lees de korte intro en zie ineens zo’n zelfde schitterende wijzerplaat met hetzelfde blauw naar zwarte kleur verloop. Alleen nu gecombineerd met een mooi stel wijzers, bescheiden kroon zonder beschermers, mooie scherpe randen, combinatie van brushed en polished afwerking en met een mooie diameter van 41mm ‘the sweet spot’, mede door de bescheiden lugs.
Even reageren, ontmoeting afstemmen… Eerder gezegd dan gedaan; blijkt van ons beide dat we nogal een volle agenda hebben maar vandaag dus toch eindelijk van gekomen. Na een bezoekje aan de bioscoop met mijn zoon, even een ommetje gemaakt en deze schitterende Chinees opgehaald. Afwerking inderdaad van een hoog niveau zoals in de vele reviews wordt gepretendeerd en die kleur blauw
Nu tijd voor de plaatjes;
REF.: PY017B
Dial: Domed dial
Caliber No.: MIYOTA 9015
Case:316L Stainless steel
Glas:Double Domed Sapphire crystal met 3 lagen AR
WR: 300M (1000ft)
Afneting: 41mm X 47mm, dikte 13.2mm
Bezel:120-click unidirectional ceramic bezel
Kroon:Screw-Down
Lume:15 layers Super-LumiNova BGW9 op wijzers, indices en bezel