NA: Phylida Speedmaster

De Omega Speedmaster Professional is mijn grail watch. Ik kon deze onlangs eens omdoen in de lokale AD en ben sindsdien nog meer overtuigd. Als student valt deze natuurlijk mijlenver buiten het budget dus ging ik op zoek naar een leuke Chinese hommage.

Er zijn redelijk wat Speedmaster hommages te vinden op Aliexpress maar koos uiteindelijk voor de Phylida:

• Goeie reviews, oa over de kwaliteit van hun cases
  • Ik heb al een NTTD hommage waar ik zeer tevreden mee ben
  • De Seagull ST1901 movement
  • Redelijk correcte afmetingen en verhoudingen

Ik betaalde 165 euro op Aliexpress. Ik vind dit een eerlijke prijs voor wat je krijgt. De verpakking is een simpel kartonnen doosje, maar daar hecht ik toch geen belang aan bij Chinese horloges.

Het horloge zelf is echt top voor de prijs. De case is echt mooi afgewerkt en de maat is perfect voor mijn 17,5 cm polsen. De dikte is iets meer dan de real deal, maar hindert zeker niet.

Recent hebben ze een nieuwe bracelet met female endlinks, deze zit echt lekker comfortabel en voelt solide aan. Jammergenoeg zijn er geen micro adjustments mogelijk maar ik heb geluk dat 4 schakeltjes verwijderen ideaal was.

De clear caseback is ook een meerwaarde, de ST19 is imho een van de mooiste Chinese movements om naar te kijken.

Volgens mijn timegrapher app loopt deze wel aan +20s per dag. Dit is wel binnen de specs van de ST19 maar toch wat snel. Misschien doe ik hem een dezer dagen eens open om wat bij te regelen.

Ik ben een tevreden klant, en zal sowieso veel genot hebben aan deze leuke aanwinst!

26 likes

Veel plezier ermee tot je je grail aan kan schaffen :wink:

3 likes

Voor het geld ziet hij er echt goed uit, ook het uurwerk, mooie aanwinst voor een interessante prijs :ok_hand:t2:
Is zo’n seagull een beetje betrouwbaar?

1 like

Ik heb ooit nog een Mercer Lexington gehad met dezelde movement. Ik heb die een jaar of 3 gehad en nooit problemen mee gehad. Ik denk dat je een beetje geluk moet hebben met quality control voor dergelijke Chinese movements…

1 like

Veel plezier er mee.

1 like

Cool ding! Prima “to scratch the itch” tot je een Omega Speedmaster bij elkaar hebt gespaard!

1 like

Ik heb er ook wel eens naar gekeken, de Tintin uitvoering. Heb een Omega Speedy maar een Tintin vind ik te duur. Het voornaamste dat me tegenstaat is dat Phylida als een geslachtsziekte klinkt en het staat wel de hele dag op je wijzerplaat.

7 likes

Haha inderdaad! Hij bestaat ook zonder logo, maar dat vind ik dan een beetje te leeg :slight_smile:

Een leuke aanwinst :+1: mooie foto’s ook .
Veel draagplezier en genieten van deze Phylida en wie weet in de toekomst de real deal .

2 likes

Knappe homage! Het Seagull uurwerk is ook wel mooi om te bekijken. Hoe loopt hij momenteel, nog geen problemen ondervonden? Vind de afleesbaarheid eigenlijk duidelijker omwille van de witte wijzers dan bij the real deal… Maar dat is dan misschien ook het enige in vergelijk met de Omega.

Veel plezier ermee in elk geval

2 likes

Ja het ontwerp is echt geslaagd, heel mooi case design en idd een prachtige ST1901. Deze loopt wel wat snel (+20s/dag) maar dat kan ik wel eens bijregelen. Verder geen problemen tot nu toe! Ooit komt de echte versie er wel eens, maar dat zal voor binnen een jaar of 10 zijn denk ik :sweat_smile:

2 likes

Leuk voor je, geniet ervan.
Zelf vindbaar het niks :wink:

1 like

Ben wel benieuwd nu we een paar maanden verder zijn, hoe de bevalt ?

2 likes

Leuk om je verhaal te lezen. Ook ik ben nieuwsgierig hoe je er nu tegenaan kijkt. Is het kwalitatief nog in orde bijvoorbeeld?

1 like

Een paar maanden verder kan ik zeggen dat het horloge nog altijd fijn loopt. Het is zeker geen nauwkeurigheidskampioen maar met een afwijking van +15s per dag kan ik niet klagen. Ik draag het horloge niet super veel, maar ik zou hem niet direct willen missen ook omdat het echt een leuke afwisseling is met de rest van mijn collectie. Ik kijk wel hard uit naar deze: