Vandaag binnen gelopen: een nieuwe IWC Pilot’s Watch Automatic 36 Le (Plus) Petit Prince.
Gezien op Fratello naar aanleiding van Watch en Wonders, de upgrades t.o.v. de eerdere 36’s die ik heb gehad spraken me direct aan net als de nog cleanere look.
No Date, volledige gelumede cijfers en indices en de gold plated wijzers. Maar ook het uurwerk is een een behoorlijke upgrade: het Caliber 32102 zoals dat nu ook in de Mark XX PP zit. 120 Uur Power Reserve en toch een normale frequentie. Ben erg benieuwd hoe dat loopt en doet
Het hele Petit Prince gedoe boeit me verder weinig, het had ook de Chocoprins van De Beukelaar kunnen zijn… Het OEM bandje is wat kort, maar die ros ik er meestal toch meteen af voor een croco uit de eigen collectie, de IWC gesp is dan wel weer prettig en beter dan die moeizame vlindersluiting zonder pushers van de eerdere 36’s
“Initially published in 1943, Antoine de Saint-Exupéry’s novel “The Little Prince” has since been translated into more than 600 languages and dialects. The story follows a young prince on his journey through space to different planets. Through his conversations with their peculiar inhabitants, he learns important lessons about profound philosophical themes such as love, loss and friendship … IWC has also joined forces with the Antoine de Saint-Exupéry Youth Foundation, which champions the author’s humanistic values.” Het boekje heeft zo’n 100 pagina’s. En leuke tekeningen van de auteur zelf. Echt een aanbeveling!