NA: Pitzmann Overture "Dawn"

Prachtige introductie tot een heel speciaal horloge. Ik zou het zelf niet kopen, ik vind het prachtig, maar ik heb niet de durf om dat te dragen

1 like

Heb ik ook één:

Eigenlijk het enige horloge dat je ooit nodig hebt. Hij staat altijd op de seconde nauwkeurig, je hoeft de tijd nooit goed te zetten, je hoeft de datum nooit te verzetten, hij is 100m waterdicht, je kunt hem jarenlang wegleggen, zolang hij maar af en toe wat licht krijgt staat hij over 10 jaar nog steeds op de seconde nauwkeurig. Meer “set and forget” kun je niet krijgen. Eigenlijk het meest praktisch soort horloge ooit.

Maar daarom nog niet het LEUKSTE horloge :laughing:

2 likes

Lekker speels!
Gefeliciteerd met de NA.

Elke dag een ander horloge.
En waar van twee Quartz.

Moet je alsnog 5 dagen in de week wel in de weer met mechanisch.

Leuk om deze voorbij te zien komen. Mooie kast heeft deze Pitzmann :ok_hand:. Veel plezier ermee :+1:

Leuk!

Groeten van zijn broer.
Zo’n anderhalf jaar geleden ben ik voor de donkere variant gegaan. Komt regelmatig voor dat mensen er naar vragen als ik hem draag. Leuk “conversation piece” in goed nederlands.

2 likes

Leuk om zijn broer hier tegen te komen. Heb erg zitten twijfelen tussen de licht- en donkerblauwe variant. Ben uiteindelijk voor de lichte gegaan omdat ik het idee had dat daar de wijzers minder verloren gaan in de achtergrond en de afleesbaarheid dus beter is. Op foto’s heb ik dat idee nog steeds maar of dat in real life ook zo is weet ik natuurlijk niet echt. Hoe dan ook, ik vond het moeilijk om te kiezen.

1 like

De afleesbaarheid is niet geweldig maar des te meer tijd om naar de vrolijke wijzerplaat te kijken.

Als ik het mij goed herinner is er nog één op het forum.

1 like

Ik kan niet in één keer mijn hele verzameling “verquartzen”. Ik heb nu 4 leuke quartz horloges (die IK leuk vind althans) en een vijfde onderweg, maar ook nog een handvol automaten die ik niet kwijt wil. Maar bij nieuwe aankopen momenteel dus wel een duidelijke voorkeur voor quartz, om genoemde redenen. Zie nu ook al naar vintage quartz horloges uit de jaren zeventig te kijken, Seiko King Quartz bijvoorbeeld, dat soort dingen; zit ook leuk verzamelspul tusen.

1 like

gefeliciteerd !