NA: Platgeslagen Seawolf

Korte inleiding: ik zit in de aanloop naar een speedmaster. Die gaat er komen, hoe dan ook. Het horlogepotje zit alleen net niet vol genoeg en ik ben vrij strikt hierin. Met de meistersinger en datejust is de keuze wat krap. Beide staan nou ook niet echt bekend om hun zomerse karakter. Tijd voor een zomerklokje dus.

Hoog op het lijstje stond de Pelagos. Niet veel goedkoper dan de speedmaster, dat besef ik. Maar zoals gezegd, budget is budget. En de Pelagos was haalbaar. Gisteravond dus op pad naar de Pelagos uit het blauwe gedeelte. Die overigens heel strak is. Gratis tip voor degene die nog zoekt. Ik twijfelde echter over de hoogte en heb de knoop niet durven doorhakken. In de auto besefte ik mij pas dat het eigenlijk het titanium was dat mij tegenhield. Ik miste de BAM, vermoedelijk door het matte karakter de kast en band.

Over BAM gesproken; de Seawolf. Had ik al gezegd dat ik die nog steeds mis? Gelukkig is daar de Avenger GMT. Zelfde karakter, maar dan een tikje kleiner en een slok op een borrel platter.
Lang verhaal kort: gelijk gezocht en gevonden. In uitzonderlijk goede staat, met de door mij geliefde military band. Pics or it didnā€™t happen!

Het was een stukje rijden, maar dat maakt mij eigenlijk geen zak uit. Terug is al helemaal geen straf met het nieuwe uitzicht.

Thuis gelijk mijn gekoesterde rood leren jasje erbij gezocht. Veel te warm, maar wie mooi wil zijnā€¦

O, en on a side note: in mijn zoektocht stuitte ik op een Seawolf die te koop staat. Ik herkende de fotoā€™s direct uit een veelbesproken topic. Vaag meende ik een toezegging van @anon55799749EV . Die koe haal ik graag nog even uit de sloot. Nou, we zien de fotoā€™s wel verschijnen. Want bij 7 maanden spreekt zelfs Ide nog niet van een blijvertje.

Te koop dus:

18 likes

Mijn beste,

Proficiat!!
Een lust voor het oog en een genot voor de pols!!
Ik wens je er vele mooie momenten mee!!

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op!! :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Mooie aanwinst! Heel gaaf.

Lekker meister!

Ik vind hem op fotoā€™s (vooral wristshots) helemaal top. Steeds met mn neus tegen de vitrine vind ik hem te platā€¦

Maar dat kan zomaar anders zijn als je hem om hebt :smile:

En GMT is de mooiste complicatie die dr is in mijn ogen.

Geniet er van!!

1 like

Mooie klok inderdaad, gefeliciteerd :+1:

Echt effe op de pols proberen dan hoorā€¦ Waarschijnlijk lijkt hij gewoon plat naast de rest van de collectie, want op een gemiddelde pols is de maat perfect (vind ik).

Supercoole aanwinst!!

1 like

Gefeliciteerd! Geweldig horloge. Ik heb de stencil dial versie al jaren hoog op het lijstje staan, maar het is er nooit van gekomen. Misschien maar eens om me heen gaan kijken :innocent:

Toevallig deze week even om de pols gehad en was positief verrast

Edit: ik zie dat het een andere was :smile: #koffie

1 like

Ook mooi deze plaat! Staal ook, maar een volledig gepolijste band gaat mij misschien wat ver. Of valt het mee?

Nee, valt niet mee :smile:

1 like

Verschil zit hem vooral in de indexen toch?

Bij de ā€œdikkeā€ non-gmt ben ik lijp van stencil indexen. Het platte broertje kan toch beter de stick-indexen hebben denk ik.

Prachtige klok. En ik kan er over meepraten :wink:

Staat ook goed op rubber en/of leer!

4 likes

Mooie Breitling gefeliciteerd met je aanwinst :thumbsup:

Jij bent dan ook de aanstichter van dit alles :wink:

1 like

Exact dit. Ik vind de seawolf ook beter met de andere indexen. Bij deze is er nog enige twijfel maar voor de afwisseling is deze ideaal.

1 like

Erg fraai, gefeliciteerd en geniet ervan.

Mooi @Schoen! Hoe vaker ik dit model zie, hoe mooier ik het ga vinden. Veel plezier ermee!

1 like

Leuk om te lezen hoe het proces is gegaan.
In Ieder geval erg veel plezier met de Seawolf :+1:
Idd mooi zoā€™n GMT. Misschien op termijn ook maar eens toevoegen aan de collectie.
Gr.Wander

2 likes

Hahahaha! Wilt die oude gek 'm nog weg doen ookā€¦

Nou, dan moeten we maar opzoek naar een mooi, hip en kek bandje.

Wordt vervolgd.

2 likes

Hahaha :smile:
Sorry!

Nog even een ā€˜liveā€™ shot om het af te maken.
Veel plezier ermee!

2 likes