NA poljot 3133 Nu met nieuwe band !

Loop hier al n tijdje rond en dit is mn eerste new arrival…er zijn zo een paar horloges die ik al n paar jaren mooi vind en dit is er eentje van… T is er nooit van gekomen omdat ze meestal wel n paar honderd euro of meer gaan maar deze kon ik tot mn eigen verbazing voor n leuke prijs kopen…

Naast het merk en de 3133 weet ik er niet veel van, wat vinden jullie ervan en vooral heb ik een samenraapsel van onderdelen gekocht of is ie best wel zoals ie moet zijn ?

Dank voor de feedback !

7 likes

Mooi ding, gefeliciteerd! Wel heb ik geen idee qua originaliteit etc, ik zou hem even in het russia only draadje showen, dan komen die antwoorden vanzelf!

Het is een Poljot Sturmanskie in de civiele export variant, veelal op de Italiaanse en Duitse markt terecht gekomen. Gezien de blauwe secondenwijzer ergens vanaf begin jaren negentig, voor een meer exacte datering is er een blik ip het uurwerk nodig.

Maar vooral GEFELICITEERD met je aanwinst, ben zelf dol op dit type horloge!

1 like

Ik dacht al dat de verschillende wijzers van de subdials n veeg teken waren…

Dat laatste is gebruikelijk. Leuk horloge!

1 like

Hij is behoorlijk strak zeg! Als inderdaad de wijzers ook kloppen, zie ik geen reden tot zorg.

Dit hoeft geen slecht teken te zijn hoor,
enkel een iets later geproduceert horloge,
dit is een latijnse civiele 3e generatie poljot, met de blauwe seconden-wijzer inderdaad einde '90 of later,
er zijn ook latere geproduceerd voor de italiaanse markt en reissues
voor wat leesvoer hierover verwijs ik je graag naar ‘polmax3133.com’ een kei op het gebied van 3133,
vooral de rubriek ‘guide’ en de rechtse datumkolom (o.a. bij 1990-1991 civil) zijn zeer interessant,
voorts, zoals reeds vernoemd, is het belangrijk om het uurwerk te bekijken in verband met datering en eventuele ‘franken’-toestanden
groetjes van zijn ‘zwarte’ broer (oeps!! mag dit nog?:flushed:)

3 likes

Fraai horloge. Fijn, dat ie origineler is dan je wel eerder dacht. Veel draagplezier. De bijdrage van Wekke (hierboven) is ook al buitenmate interessant. HF op zijn best!

3 likes

Lijkt me toch een strak uurwerk. Ik ken niks van de Russen maar met de info die je al gekregen hebt sta je toch al een stap dichter bij waarheid.

1 like

Dat model is vrij lang verkocht en met kleine veranderingen.
Het is moeilijk uit te zoeken wat nu precies wel of niet origineel is.

Catalogus 1979, ik heb zelf de eerste twee, de middelste met rode draaibare bezelring en zwarte secondewijzer.

Catalogus 1992

Wie zelf wil gaan rondneuzen.
http://www.cccp-forum.it/mb/viewtopic.php?f=9&t=175&p=2808#p2808

1 like

dit zijn de cyrillische, nog niet de latijnse civiele, deze zijn er in 2 generaties
de latijnse civiele zijn er in 3 generaties,
de andere zijn militair tot 1991

1 like

Ik leer iedere dag nog wat bij op dit forum!
Dank daarvoor.

Dat is een mooi overzicht,goed om te weten. :thumbsup:

Mooi horloge! Leer idd hier dagelijks iets nieuws.
Veel plezier er mee.
Gr.Wander

Na de voorstelling direct op zoek gegaan naar een nieuwe band, wou een racing band met vintage look en na een gezocht topic werd ik aangesproken door @paulfrank94, die me aanbood er eentje op maat te maken…
Zo gezegd zo gedaan, ik vond de aanzet van 18mm nogal smal en ik vroeg een verbreding naar 20mm, geen probleem !
Enige weken later kwam de sint… Hier het resultaat !!
Dikke aanrader @paulfrank94 en hij maakt voor forumleden een special price…

7 likes