NA: Poljot 3133

Ben echt een groot fan geworden van vintage Chronographs. Nadat mijn Seiko 6139 zo goed was bevallen kon ik het niet laten een andere chrono aan te schaffen. Heel veel gekeken naar Valjoux 773x modellen maar zag op HF hier ook regelmatig de Poljots/Sturmanskies voorbij komen. De Poljot 3133 is eigenlijk bijna een kopie van de 7734. Ik begon de 3133 steeds meer te waarderen en toen er “an offer you cant refuse” voorbij kwam kon ik het natuurlijk niet laten.

Voor de gene die niet bekend zijn met de 3133’s dit is een civiele versie uit 1990. Komt zelfs inclusief doos en papieren! Ook heeft de vorige eigenaar een zichtbodem laten maken (maar de originele case back zat er ook bij).

Ben er erg blij mee en vind hem erg goed passen op deze NATO :blush:

En voor de gene die Russisch kunnen lezen:

11 likes

Mooi hoor, ook leuk met papieren etc erbij.
Volgens sommigen echt “not-done” zo’n zichtbodem maar zou er eigenlijk ook wel een willen voor mn Sturmanskie :blush: . Kan een 3133 prima hebben.
Persoonlijk vind ik een sturmanskie minder staan op Nato maar ieder zn ding he :ok_hand:

2 likes

Thanks! Daarom ben ik ook blij dat de originele caseback er ook bij zit.

Ik vind het blauw van de rotating bezel wel mooi passen bij het blauw van het bandje. Ik hou zelf niet zo van leer dus moet opzoek naar een stalen band.

1 like

Mooi horloge zo te zien! Met papieren is best zeldzaam. Ik zou hem op een orginele stalen band zetten. Werden tijd geleden nog aangeboden op eBay. Veel plezier ermee.:thumbsup:

2 likes

Sterker, het IS eigenlijk een 7734 - de Russen kochten destijds alle tooling rechtstreeks van Valjoux. Alleen de kwaliteit van het kloven/platinemateriaal en van de schroeven is wat minder, maar dat is niet dramatisch.

Absolute beauty trouwens, die net zo goed Zwitsers had kunnen zijn qua looks! :thumbsup:

2 likes

Gaaf en bijzonder horloge! Gefeliciteerd ermee!:thumbsup:

2 likes

Dat vind ik ook het bijzondere, qua styling zou je hem zo in de jaren '70 en plaatsen, maar het is een Rus uit 1990 :thinking: ik dacht dat er in de loop der jaren wel een paar kleine aanpassingen waren gedaan aan het uurwerk ten opzichte van de originele 7734.

@Omega_73 heb je mischien een linkje? Zijn het deze:

2 likes

Ja, kan zijn dat je tikgetal 21600 is i.p.v. 18000, bijvoorbeeld.

2 likes

Nee het was deze die ik bedoelde. Heb ik zelf ook van hem. Prima vlotte levering, NOS, en origineel. En gelijk 2. Maar die andere is misschien ook prima.

2 likes

Correctie. Bandje is goed hoor voor een 3133. Was even in de war, de oude 3133’s werden geadverteerd met de “okeah” bracelets. Veel gewilder en dus moeilijker te vinden. Zeker geen $100- waard waarvoor je ze kan vinden op de bay. :grin:

2 likes

Welkom bij de 3133 club! En wees erop bedacht… dit is niet je laatste 3133 chrono! :grinning:

2 likes

Mooie aanwinst, geniet ervan :thumbsup:

1 like

Kijken wat sterker word, het Seiko virus of het 3133 virus :joy:

dit ziet er uit als een goed bandje en ik denk dat ik deze er bij ga bestellen.

1 like

Lijkt me prima en de verkoper is niemand minder dan Julian Kampmann van Poljot24.de, betrouwbare partij!

Reageer je op de link boven je?

Dan is ie van Juri Levenberg, ook niets mis mee.

1 like

Mooi spul. Leuk om op een regenachtig dag een volledige servicebeurt te geven, maar dan wel bij die van mijzelf. Er zou maar iets misgaan bij een ander en je hebt net dat ene onderdeeltje niet…

1 like

De minutentelveertjes (voor het chrono-rad) zijn berucht… :sweat_smile:

Groeten van z’n broertje en neefje

1 like

Écht een mooitje!
Heb je deze weer te koop gezet? Zie dezelfde foto’s op MP staan.

1 like

Ja, flipperitus. Staat ook op het forum :thumbsup:

1 like