NA Poljot Sturmanskie

Even een paar snelle iPhone foto’s van mijn laatste aanwinst, een Poljot Sturmanskie uit 1990 of 1991. Opvallend gaaf want in deze jaren is de chroom-, en verfkwaliteit van de kast en wijzerplaat abominabel. Deze heeft dan ook geen door zweet ingevreten achterkant, alleen beetje plekjes op de kroon en heel licht eromheen. Vandaag maar even snel op een NATO (voor een sovjet pilotenhorloge…) gegooid en gedragen. Ik weet het niet, heb ook wat anders op het oog dus denk dat deze het niet lang bij me gaat uithouden.

u

8 likes

Ben niet zo van de Russen (ondanks mijn naam)
Maar dit is wel een hele leuke👍

1 like

Dat is inderdaad een mooie aankoop, proficiat!
Misschien toch het overwegen waard om te houden?

1 like

Mooi, alleen de echte militaire is volledig van roestvrij staal en heeft geen kroon aan de linkerzijde. Rechterkroon staat in “hack” stand.

2 likes

Ik wacht met spanning af :wink:

1 like

Mijn beste,

Een prachtige Rus!!
Leuke wijzerplaat, je wordt er vrolijk van. :four_leaf_clover:

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Pracht exemplaar en nog erg goed qua staat van de chrome kast. Maar nu ben ik wel erg benieuwd waarvoor dit horloge plaats mag maken. Misschien een andere speciale 3133? :wink:

Yeps @slls in het kader van “Sturmanskies, verzamel ze allemaal!” moet ik die nog :grinning:

Could be @skylge could be!

1 like

Je hebt in ieder geval geen last van mij, mijn horloge budget is alweer leeg en een graaltje komt mijn kant op. :grin:

1 like

Mooie aanwinst! Die moest ik eigenlijk ook nog voor het kwartet, maar hier ondertussen ook de zinnen op iets anders gezet :smiley:

2 likes

Geweldig horloge, voor dat geld al helemaal.
Doet mij denken aan de ruimte race destijds met de U.S.

De Amerikanen hebben tig miljoenen $ besteed aan onderzoek om een ballpoint in het luchtledige aan het schrijven te houden.
De Russen namen een potloodje mee omhoog :grinning:

1 like

Gefeliciteerd, prachtige Rus.

1 like