NA Pontiac Hydraulica Automatique en een aantal vragen

Forumleden!

Afgelopen weekend (gister) een leuke Vintage Pontiac gevonden op een vlooienmarkt.

Vorige eigenaar heeft hem volledig opgewonden maar loopt niet.

Nu wil ik de kast openen maar heb geen idee hoe.
Nou weet ik dat het uurwerk van sommige er aan de glas kant uit moeten.

Maar bij deze lijkt wel een deksel te zitten met een rare soort rand rondom.

Wie kan me vertellen hoe ik deze kan openen?!

Grt Richard.

Time 4 some Pictures!! :+1:


2 likes

:joy::+1:

3 likes

Moest gewoon aan je denken toen ik het typte :innocent::innocent::sunglasses:

6 likes

Pontiac altijd +1 Hydraulica ook +1
Gewoon met een mes in de inkeping. Bij sommige Hydraulica modellen is er een driehoekje geëtst om te tonen waar de inkeping is.
Als je pech hebt is dit een Pfisterer kast. Die hadden een slechte kwaliteit dichting, die met de tijd gaat lijken op vloeibare drop. Dus doe voor de zekerheid handschoenen aan en pas op dat er niets in het werk komt.
Wat is het referentienummer?

3 likes

Het is toch een compressorkast? @HorloG heeft de mijne geopend met een Timostück of zoiets…

1 like

Geen ref nummer te vinden op de caseback.

Niet alle Hydraulica’s hebben een schroefbodem

1 like

Zijn vaak slecht te lezen. Een sterke loupe doet wonderen.
Parallel aan het woord Hydraulica op de andere helft van de bodem

1 like

Nou met mijn AliExpress tools kan ik er jammer genoeg niks meer van maken kan een 7 en een 0 ontcijferen maar daar houd het jammer genoeg mee op… :cry:

Net het glaasje even opgepoetst en is weer mooi geworden!
Alle oppervlakkige krasjes zijn er uit! :+1::+1:Vraag me btw ook af wat de aanslag op de wijzerplaat is en hoe dat ontstaat.

Het lijkt erop te zitten ipv erin.
Als ik zo kijk naar het logo.

Zou die aanslag eraf te halen zijn?
Of kan ik daar beter niet aan beginnen?!

1 like

Ik heb dit model: (jouw indexen zijn mooier)

Ook met een bodem met twee vlakken

De mijne is een Piquerez kast dwz compressor
Ik heb hem net dichtgedaan en krijg hem niet meer open :persevere:
Ze gaan vaak nogal hard. Let op voor je vingers!

De driehoek staat bij mij (ref 86029) op het schuine vlak boven Pontiac.
Succes!
Er zijn hier een paar mensen met zo een super kastbodem verwijder machine. Misschien kan iemand je helpen.

2 likes

Aan de aanslag op de wijzerplaat is bij mijn weten niets te doen.:pensive:

1 like

Je bent toch met mij eens dat die jongen onbetaalbaar is… :ok_hand::joy: Stoïcijns gaat hij gewoon verder met zijn ding te doen. Respecktos voor deze jongeman! :+1::sunglasses:

3 likes

Ik heb ook nog deze met dat soort bodem (85060) als je goed kijkt zie je de remsporen van de slechte rubberen ring.

Deze krijg ik ook al niet open. (ik word kennelijk oud en zwak, of het is te laat voor hard werk)
Als het me ooit lukt hem te openen laat ik weten waar de kast vandaan komt.
Ook hier staat de driehoek op het hellende vlak boven Pontiac.

2 likes

Ja joh, leuk ventje :+1:t2:

2 likes

Inderdaad. Levensgevaarlijk voor de wijzerplaat :wink:

2 likes

Laat ik dat lekker zitten! :+1:

1 like

Jeetje en dat van de “rubber?!” ring!!
Pffff zal die iig geen water binnenlaten via de caseback hahah!

Jou plaat met mijn indexen zou een goede combi zijn haha!
Toch een veelvuldig aanwezig type Pontiac dus op HF haha!! :+1:

Even een update!
Ik heb een bepaalde tik denk ik!
Alle horloge die stil staan zet ik altijd op 10:10 en geen 1:50 haha.
De Pontiac net en schoongemaakt, glaasje opgepoetst en de wijzerplaat bewonderd!
Dus klik de kroon uit en draai de wijzer vooruit naar 10:10!
En… spontaan begint de secondenwijzer te lopen!!
Stopt zo af en toe bij 45 sec en als ik hem optil tikt die weer vrolijk verder!

Heb wel vaker vergelijke situaties gelezen die te maken hadden met oude smeermiddelen.

Heb nog een andere Pontiac die nog voor een beurtje moet en denk dat deze dan gelijk mee gaat!

Voorlopig geen NA’s meer en even funds werven voor de beurtjes!!

1 like