NA Pontiac Hydraulica Memodate

Beste horlogeliefhebbers.

Een dikke week na mijn voorsteltopic en de daarbijhorende voorstelling van mijn eerste mechanische horloge volgt nu de tweede :grinning:

Het begon allemaal toen ik vorige week tegen een collega aan het vertellen was over mijn passie voor vintage horloges… Kort door de bocht , ik vertelde hem dat ik gepassioneerd was en liet hem een foto zien van het internet waarop een Pontiac was te bewonderen was. Ik vertelde hem dat ik dat wel een mooi merk vond en dat de prijzen niet zo hoog liggen. Opeens zei hij dat zijn vader misschien nog wel een oud horloge op zolder had liggen.

Hij stuurt vervolgens een berichtje en zijn vader stuurt een foto door van een op zolder gevonden horloge , ja raad het nooit … JAWEL een Pontiac! Voor 10 euro mocht ik de horloge overnemen.

Zo gezegt zo gedaan en bij overdracht zag ik dat alles werkte , enkel het glaasje was goed gekrast!

S’avonds direct het horloge wat gepoetst en het glaasje behandeld met Autoglym metaalpoets.

Ziehier het resultaat :grinning:

Ben er heel blij mee !!

17 likes

Zo hé, die heb je echt mooi opgeknapt. Met het knappe glaasje is het een heel erg aantrekkelijk horloge! Pontiacs zijn altijd wel leuk maar deze vind ik toch iets bijzonders hebben. Veel plezier ermee en als je eraan verknocht raakt dan is hij een service zeker waard, me dunkt :smiley:

Veel draagplezier!

1 like

Ik vind het zeker een mooi exemplaar ! Voorlopig houd ie goed tijd maar gezien de leeftijd zou hij wel eens een servicebeurt kunnen krijgen. Spijtig dat ik dat zelf (nog) niet kan :grinning:

Dude! Echt een mooi horloge, voor een tientje. Goed gedaan.

1 like

Deze hydraulica onlangs in winterbeurs gevonden .
(Foto’s op een avond genomen daardoor wat minder duidelijk.)
Maar een mooie stalen kast .Glaasje moet ik nog oppoetsen , heb daarvoor alle wrijfpapiertjes van 500 naar 3000 .
Die compressorkast had ik graag open gekregen voor het caliber te zien. Maar handmatig niet te doen volgens mijn kunnen.
Maar verder werkt hij uitstekend.En uiteraard een service zou waarschijnlijk ook beter zijn .
vr gr

1 like

Open wel, dicht niet. Weet ik uit ervaring :wink:
Lekker gesloten laten dus.

schitterend resultaat waar koop je autoglym metaalpoets en wil het zelf ook proberen gr ed

Mooi resultaat door de poetsbeurt :+1:

1 like

Beste ,

Autoglym metaalpoets heb ik via deze website besteld.
http://www.dejan.be/ndl/autoglym/car/metal_polish.asp

Ik heb ook oldtimerbrommers en daar gebruik ik het meestal voor. Ja ik was versteld van het resultaat !! :grinning:
Wel veel geduld gehad en langdurig gepoetst !

Ik ga waarschijnlijk zondag naar de rikketik beurs voor de eerste maal. Misschien dat ik daar eens kijk achter een setje schuurpapier tot korrel 3000 en het daarna nog eens probeer :grinning:

bedankt voor de info heb de firma een mailtje gestuurd gr ed

Perfect , graag gedaan ! :slight_smile: