NA: Pontiac international en Edox Bluebird

Gisteren kwam de post 2 horloges brengen, die ik van een Belgische aanbieder heb overgenomen.

In eerste instantie ging het mij om de Pontiac International. Dit type Pontiac had ik nog niet in de verzameling en voor de prijs kon ik geen bult vallen.
Maar de beste man had ook een Edox Bluebird te koop, die er op de foto’s heel netjes uitzag. Ook voor een hele schappelijke prijs.

De Pontiac viel in eerste instantie een beetje tegen. Verschrikkelijk smerig, een flexbandje die ik niet meer netjes krijg, glas gekrast, kast uitgeslagen en hier en daar gekrast. Zeg maar dat een eerdere eigenaar er heel lang plezier van heeft gehad. Maar na wat poetsen is het een redelijk klokje gebleken. Loopt nu een dag netjes op tijd. Vooral de wijzerplaat is leuk om te zien.

De Edox is een ander verhaal. Wel wat poetsen, maar in een verrassend goede staat. Roestvrij stalen kast, automaat en loopt keurig. Het glas is iets beschadigd, dus daar zal een keer een ander in moeten. Leuk horloge die ik vandaag de hele dag gedragen heb.

Ik had nog gekeken op het forum, maar daar komt dit modelletje bijna niet voor. Bijzonder, aangezien het zo’n leuk automaatje is.

7 likes

mooie aanwinsten!

1 like

Leuk, vooral de Bluebird, die overigens ook in het blauw wel te vinden is. Met ETA 2783 automaat.
Geniet ervan :thumbsup:

1 like

Mijn beste,

Goed hoor!!
Veel plezier dan ook met deze twee tikkende tijdwaarnemer’s. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like