NA: Poor man's GS ;-)

Mijn NA is ooit eerder zo genoemd op dit forum. Het is niet mijn eigen vondst. Maar wel leuk om het verhaal aan op te hangen. Ik ben niet direct een ‘poor man’ maar een GS kan ik mij (nog) niet veroorloven. En stel dat ik het geld wel zou hebben…dan durf ik het niet, een GS kopen. Want een horloge moet je dragen en dan stoot ik ergens tegenaan, en dan, en dan… Ik hou het voorlopig maar bij horloges die weliswaar geld kosten maar waar ik niet weken van huilend in een hoekje zit als mijn horloge iets overkomt. Tot zover de kosten. Nu de wijzerplaat. Ik ben nogal zwart-wit als het om wijzerplaten gaat. Het moet een zwarte of een witte zijn. Een bleekgele Junckers flieger…verkocht. Een behoorlijk gebutste (alsof er een steen mee uit de Muur was geslagen) groene Ruhla…verkocht.
Ik dacht eerst ook, zwarte wijzerplaat, wauw! Maar nee, hij is blauw, nou ja blauw-zwart. Behalve bij lichtinval. Dan is het blauw. En blauw is een echte kleur en geen zwart of wit. Mijn ervaring leert, dit is geen blijvertje. Maar, het vleugje ‘grammar of design’. De prettige Seiko-eenvoud. Als Seiko-fan spreekt dat aan. Om met Pippi Langkous te spreken: “ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan”. Een horloge met een gekleurde wijzerplaat dragen en behouden. Het schijnt trouwens dat Pippi dat nooit gezegd heeft. Wij gebruiken het citaat altijd in onze afstudeerbegeleiding (ik ben HBO-docent) maar een wakkere student heeft ons ooit uitgelegd dat ze dit nooit gezegd heeft. Maar dat is weer een heel ander verhaal. Trouwens, de NA is gekocht op dit forum! Het is een SZSB013 (JDM)
Een foto, met reflectie van fotograaf en iphone maar ook met het ‘blauw-effect’:

73 likes

Mooi, ik verwachte een SARB, maar blauw is mooi! :+1:

2 likes

gefeliciteerd met deze poor man’s seiko!!

1 like

Gefeliciteerd!!!

1 like

Tijd om je gewoontes te gaan veranderen! Wat een fraaie Seiko!

Heel mooi en rustgevend om naar te kijken.

Ik heb alle Pippi films meedere malen gekeken en ik heb deze “uitspraak” nooit gehoord.

2 likes

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie NA!:pray:t3:
En idd, hij oogt lekker rustig.

1 like

Ik zou dit de smart man’s GS noemen :slightly_smiling_face:
Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Mooie Seiko! Gefeliciteerd :ok_hand:t3:

1 like

Mooi ding man. Heel veel plezier ervan.
En ehh. Er gaat toch nix boven een kleurtje.

1 like

Poor man’s, valt best mee toch. Gefeliciteerd met je blauwe NA

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze kordate aanwinst!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je aanschaf. Hij is echt mooi.

En Pippi zei ook niet: ‘It will grow on you’, maar dat lijkt mij hier wel van toepassing…

1 like

Dat was tripi pafkous

Gefeliciteerd met de Seiko, zeker een mooi modelletje, zeker in de :sunny:

1 like

Mooie. Die moet eigenlijk wel blijven, vind ik.

2 likes

Helemaal geen poor man’s GS, maar een prachtige Seiko.
Gefeliciteerd :+1:.

2 likes

Gefeliciteerd

1 like

Mooie plaat, gefeliciteerd.

1 like

Prachtige Seiko. Veel plezier ermee.

1 like

Prachtige Seiko ! Proficiat :ok_hand:

1 like