NA: Porsche-Design Bucherer

Nieuwe aanwinst… Laatste was alweer in september, dus ik moest heel nodig. :wink:

Gisteren al binnen, maar aan een imitatie President-type band die 'm echt niet stond. Vandaag kwam een gelijktijdig bestelde zwarte Condor-Rallye binnen, en kan ik 'm eindelijk dragen! Ongedragen en volledig opgewonden loopt-ie -2 sec/24, dus dat ziet er gezond uit. Rekening van de revisie (in Galway, Ierland) zat er bij, in 2013 - 510 euro (!!!). Van een Duitse verkoper van de Baai geplukt; heb de prijzen bekeken voor zover te vinden voor dit horloge, maar ik zit keurig binnen de marges. Slechts een aantal tientjes meer dan die revisie…

Werkje - een pre-ETA 7750, te zien aan het schildje met VAL er in - is schoon en loopt dus prima, glas is nog heel gaaf - is wel mineraal, maar met alleen heel subtiele haarlijntjes. Was wel een beetje dof van binnen; werkje er uit gewipt, en met een niet-pluizend brillendoekje (van @mooieklokjes nog, thanks Jelle!) perfect schoon gekregen. Poussoirs los, pakkingen gesmeerd, zag er nog heel goed uit maar doe ik altijd voor de zekerheid. Kast is nog redelijk netjes, gestraalde vlakken zijn wat glimmend geworden, maar volgens mij is-ie nooit gepolijst. De zijkant-facetten zijn nog scherp.

Het bekende '70 Porsche-Design ontwerp dus; destijds door meerdere fabrikanten uitgebracht - Orfina, Heuer (de Pasadena, altijd (?) met PVD kast), Anker, Meister-Anker (die laatste was zelfs DDR-assemblage meen ik), en dus in elk geval ook Bucherer. Of dat nu het huidige Carl F. Bucherer is, of dat het een uitgave was door de gelijknamige juweliersketen, weet ik niet - vast wel iemand die er meer van weet…?

Als iemand extra info over het ontwerp heeft, graag - heb nog niet heel erg daarop gezocht. Ik meen dat Orfina de eerste met dit ontwerp was, in pakweg 1972.

5 likes

Gaaf horloge! Weet niet veel meer dan jij, dus kan je niet helpen. Ik wist niet dat dat brillendoekje zo handig was :wink:

1 like

Ik sluit bij Jelle aan, prachtige aanwinst :ok_hand:

1 like

Nice!!

1 like

Mooi, have fun

1 like

Mooie aanwinst gefeliciteerd .

1 like

Veel draag plezier.

1 like