Na een lange zoektocht is hij er: mijn Porsche Design horloge. Ik was al langere tijd op zoek naar een Porsche Design horloge. In eerste instantie was de grootste wens een Orfina Chronograph, als het kan een Bund. Maar ik kwam elke keer niet tot aankoop, om allerlei redenen.
Totdat vorig weekend @Harry_sz met een tip kwam van een Porsche Design op Facebook…
Een 3704, een mooie complete set met de originele garantie kaart van Juwelier Krebber in Mönchengladbach uit 1998 en wat boekjes. Maar belangrijker de band tool en extra band delen zodat ik met mijn grote polsen het horloge kon dragen.
De verkoper was met wat google werk snel als betrouwbaar te herleiden en bleek een “bekende” Autavia verzamelaar. En daarmee was de koop rond, en het wachten was snel afgerond met dank aan Fedex.
De 3704 is de opvolger van de 3700 en 3702. Waarbij het grootste verschil de band is, die weer wat veranderd is, en vooral verbeterd tov de 3700. En bovendien een snelverstelling, ook te gebruiken terwijl je het horloge draagt.
Verder is het Titan verdwenen wat op de 3700 nog stond op de onderste band aanzet. En is de wijzerplaat nu helemaal “schlicht” geworden, weinig tekst ivm de eerste versie.
Het uurwerk is een 7912; een door IWC gedecoreerd Valjoux 7750 uurwerk, alhoewel decoreren een groot woord is in dit geval.
Foto geleend van het IWC forum.
Het titanium zorgt er voor dat het horloge comfortabel en licht draagt; ik ben nu al enorm blij en tevreden met dit horloge.