Vanmorgen stelde mijn vriendin voor om ‘even’ naar Almere te gaan voor wat noodzakelijke aankopen van het kaliber kleding, tasjes, schoenen…
Na wat gemopper liet ik me overhalen, en eenmaal daar liep ik verveeld langs de etalage van juwelier Ton Groenhuizen waar ik vanzelfsprekend schrijlings een blik in wierp.
Tot mijn verbijstering had hij een drietal nieuwe Porsche Design-horloges liggen van (naar schatting) een jaar of 20 oud.
Toch eens gaan babbelen, binnen.
Hij bleek een voorraadje gekocht te hebben van de importeur.
De prijzen waren al erg gunstig, maar tussen de regels door voelde ik al dat er nog wel ietsje meer mogelijk was.
De chrono met (vermoedelijke) ETA750 viel eigenlijk als eerste af. Kwestie van smaak.
Mijn voorkeur ging uit naar de witte automaat, en na een bijzonder snelle onderhandeling liep ik ermee de winkel uit.
Wat een fijn horloge is het toch.
Volmaakt qua maatvoering en afleesbaarheid, en dat ik een enorm zwak voor Eterna heb speelt ook een grote rol!
Alleen die band kan me niet zo bekoren, ook al draagt ie heerlijk.
Ik heb nog een chocoladebruine suède Ko liggen, ik denk dat die er mooi bij kan.
JIJ BENT EEN MAZZELAAR !!!
wàt een leuke aankoop. En tsjonge jonge wat een leuk horloge is het eigenlijk.
Jouw exemplaar heb ik met zeer veel plezier gedragen en jammergenoeg heb ik ook ik die Porsche mijn garage uit laten rijden. Spijt? Hmmmm, na, in zoverre dat ik hem opnieuw zou kopen als ik hem weer tegenkwam.
Jouw ervaring leert me iig dat het altijd zinnig is in etalages te kijken.
Hoop dat je er veel plezier van hebt Ewald.
Wil je mij nu alvast boven aan de lijst zetten van ’ if ever’