Zag deze langskomen op de baai en ik wist bij voorbaat al dat ik er zelf niet veel aan zou hebben, maar ik vond hem zo fraai dat ik hem toch niet kon laten liggen. Nu zijn de damesversies niet zo populair dus ook niet zo duur.
Het uurwerk (Cal. 744 ETA 2551) kan bij nader inzien wel een beurtje gebruiken, het ziet er vies uit en loopt per uur een halve minuut te langzaam. De rotor zit van de vettigheid tegen het achterdeksel aangeplakt dus automatisch opwinden werkt ook niet. (maar misschien mankeert daar nog meer).
Mijn vrouw vindt hem zo vrij saai, maar met een mooie leren band sluit ze niet uit dat ze hem gaat dragen. Nu vraagt dit horloge om een stoere rally band (bijvoorbeeld zwart met rood stiksel ) maar met de onmogelijk kleine lugafstand van 14 mm heb ik die nog niet kunnen vinden.
Heeft er nog iemand een goede tip voor een fraaie band?
Wel iets meer een opknapper dan ik gehoopt had. Het is niet mān eerste vintage, maar hij is van dichtbij toch wel iets minder goed dan ik op basis van de fotoās had ingeschat.
Maar het blijft natuurlijk een horloge van 45 jaar oud (bouwjaar 1970 volgens het serienummer van het uurwerk).
Ben er evenwel blij mee, hij gaat zeker opgeknapt worden.
Toch wel een stijlvol horloge vind ik, misschien dat een van āonzeā vakmannen iets voor je kunnen maken. Voldoende talent hier aanwezig , onderstaande band vind ik zelf ook wel een mooi contrast geven
Een contrasterende kleur lijkt mij inderdaad wel mooi omdat bijna alles aan het horloge al staalkleur is, En omdat het horloge bij de lugs vrij dik is moet het ook een beetje een dikke band zijn. En dat heeft deze allebei dus misschien is dit wel wat.
Laten maken is natuurlijk ook een optie, maar dan wil ik wel eerst wat geprobeerd hebben zodat ik een beetje weet wat ik zoek.
Zo een nieuwe band binnen (van www.watch-band-center.com) en gelijk erop gezet. De keuze is uiteindelijk gevallen op een oranjerood met witte band. Past mooi bij de wijzers. Het is een lekker dikke band, die mooi aansluit bij de dikke lugs. Ik vind het een geslaagde combi.
Gelijk wat gestoeid met de nieuwe fotostudio die ik laatst voor mān verjaardag heb gekregen: