NA: Precies wat ik wilde!

Op de website van een horlogemaker uit Tilburg (Koen) zag ik een prachtige Omega Constellation C shape.

Na wat heen en weer whats-appen deelde hij ook nog wat foto’s van een andere Constellation die hij net helemaal klaar had. Wel veel duurder, maar een schot in de roos! Wauw, hoe wist hij dat? Precies het model dat ik altijd wilde hebben: dog leggs, maar geen pie pan en geen datum en dat alles in staal. Een gave rustige wijzerplaat, indices en wijzers zonder lume, maar met onyx ingelegd. Kast alleen licht gepolijst. Helemaal goed.

Er zit een prachtig caliber 551 chronometer in met die mooie zwanehals fijnafstelling. Volgens Omega advertenties uit die jaren werd er aan een chronometer uurwerk 4x meer tijd besteed dan aan een vergelijkbaar uurwerk zonder die kwalificatie. Oké, hun woorden maar toch, het horloge loopt spat-gelijk, ik heb hem nog steeds niet hoeven bijstellen.

Na een dag dubben of het wel binnen het budget paste (niet dus), het horloge aangeschaft. Je moet je kansen pakken. :rofl: En een paar dagen later leverde de firma mikro-pakket het horloge af op mijn werk. Dat viel helemaal niet tegen :stuck_out_tongue_winking_eye: , zie de foto’s:


Zie je de omega in het glas? Nieuw zijn dit soort kwalificaties voor mij onbetaalbaar en deze vintage vind ik deze net zo mooi…


IMG_0056

Koen heeft weer zijn best gedaan, een echte perfectionist.

Bedankt voor het lezen en prettige zondag!

148 likes

Fantastisch mooi! Gefeliciteerd met deze prachtige vintage :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd Jan met deze prachtige NA😁
Groot gelijk dat je deze kans met beide handen hebt aangegrepen

1 like

Das een mooie gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Waanzinnig mooi zeg! Gefeliciteerd :+1:

Echt een heel mooi exemplaar, geniet er van!

1 like

Hele mooie aanwinst :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

1 like

Prachtig horloge met schitterende details! Veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
Ziet er schitterend uit!!
Ik wens je er een langdurige polstijd mee tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel gaaf, mooi ook hoe je zodoende aan een prachtig en gewenst exemplaar bent geholpen. Heel veel plezier en geluk ervan :slight_smile:

1 like

Proficiat met je mooie omega,veel draagplezier!:watch:

1 like

Wat een prachtig exemplaar, proficiat! Dit is een referentie 167.005 toch?

1 like

Schitterende oude aanwinst!

Zou je mij de website van Koen willen delen? Mag ook in PB.

1 like

Wat een beauty! Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Klopt, dat is hem. Er zijn meerdere uitvoeringen van dit referentie nummer, oa. met pie pan dial etc. Maar altijd zonder datum.

1 like

Super mooi! Veel draagplezier gewenst!

1 like

Heel fraai! Gefeliciteerd!

1 like

Ziet er goed uit :ok_hand: Gefeliciteerd met de aanwinst

1 like

Heel erg mooie Omega. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Hele mooie Jan, geniet ervan :laughing: :+1:

1 like