NA Prins William - de Tweede

Vaak schrijf ik ze niet, NA’s maar aan dit kleinood wil ik ik wel een paar woorden vuilmaken. Ik heb altijd een zwak gehad voor de kleinere (neo) vintage duikers en derhalve ook een oogje op het model dat Prince William draagt, een Omega Seamaster Professional met de referentie 2561.80.00. Een cadeau van zijn moeder, wijlen Prinses Diana.

Met zijn 36mm lekker compact en dankzij het quartz uurwerk een handig grab-and-go. Mooie stalen band en subtiele golfjes op de wijzerplaat.

Maar, ik heb al de nodige duikers en tool watches. En wat ik heb kan ik slecht wegdoen dus deze heb ik ergens in het achterhoofd geparkeerd onder het mom van “misschien, ooit, we zien wel”.

Totdat ik dit model bij toeval tegenkwam, een meer dressed up versie. Zelfde maat, kast, band (wel een andere sluiting), uurwerk en enkele stijlkenmerken die overeenkomen maar niet exact hetzelfde zijn zoals de wijzers en de golfjes op de wijzerplaat. Minder waterbestendig 120 meter tegenover de pro specs van 300 meter van de prins maar goed, die heb ik ook niet nodig, net zo min als een duik lunette in dit geval.

Dus met veel plezier deze referentie 2511.81.00 aan de collectie toegevoegd. Voor de liefhebbers, hij is er ook in een zilver witte variant, een bi-colour en deze blauwe maar dan in een limited “Jacques Mayol” editie waarbij de golven zijn vervangen door dolfijnen.

Ik heb 'm al een tijdje in huis en deze krijgt opvallend veel draagtijd om mijn 18/ 18,5 centimeter pols.

136 likes

Mooi stuk Jeroen. Veel draagplezier ermee
:kissing_heart::ok_hand:t3:

1 like

Nog nóóit gezien, leuk ding zeg! :clap:

2 likes

Gaaf, veel plezier ermee!

1 like

Ja, een mooie klok, veel plezier er mee. :+1:

1 like

Geniet ervan! :hugs::pray:

1 like

Mooie Omega. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Veel draagplezier!

1 like

Mooi hoor. Veel plezier ervan.

1 like

Wat een leuke Seamaster 120M heb je! Kan ook niet anders dan leuk, ik heb dezelfde ( als automaat).

1 like

Kei gaaf gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Heel mooi Jeroen , veel draagplezier !

1 like

Nooit gezien en ja, dat verbaast mij. Mooie klok zeg! Gefeliciteerd.

1 like

Heel erg mooi!

1 like

Kan ik me alles bij voorstellen! Mooie uitvoering, toffe Omega. :star_struck:
Het (draag)plezier heb je al een tijdje, maar dat wens ik je ook voor de komende tijd.

1 like

Complimenten, dit model spreekt mij ook erg aan.

1 like

Ik vind de jouwe mooier. Geniet er van!

1 like

Nice :ok_hand: Gefeliciteerd :clinking_glasses:

1 like

Wat een stijlvolle Seamaster, prachtige NA!

1 like

Schitterende Omega. Veel plezier ermee
:ok_hand:

1 like