NA: Prisma super waterproof 20 atmos

Het is alweer een poos geleden dat ik een nieuwe aanwinst hier heb geshowd dus leek het me wel weer eens tijd worden. Een andere volgt in de loop van de dag.

Vandaag op pad geweest en de portemonnee getrokken en diep in de buidel getast. Het model heb ik op het www niet kunnen vinden, trouwens weinig over prisma duikhorloges uit de jaren 70.

Wat hebben we opgedoken dit keer;

Een prisma super waterproof 20 atmos duikhorloge met verstelbare bezel in twee richtingen en een schroefkroon. Het horloge heeft een diameter van 33 mm zonder kroon en kan een beurt gebruiken. De rotor beweegt hoorbaar maar het horloge loopt niet. De datum snelverzet wel.
Eens kijken of ik iemand kan vinden die er zich aan wil wagen in ruil voor een rus @HorloG :grin:

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

3 likes

Mijn beste,

Een leuke aanwinst!!
Het oogt groter dan 33mm.
Succes met de restauratie.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooie aanwinst, en ja, wat is diep inde buidel als je hem mooi vindt.

Fraai ding Walter, vooral de bezel vind ik erg opvallend, je mag hem gerust opsturen dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen.

Leuke aanwinst, alvast veel plezier ermee. (na de service :smile:)

Wel een bescheiden formaat, maar zeker een leuke duiker om te zien. Leuk dat het leven van dit stukje Neerlandsche horlogegeschiedenis zo nog met een flink aantal jaren verlengd wordt!

Dat vind ik dus ook voor de eigen verzameling.
Ik stuur je even een PB want ik heb een belofte in te lossen meen ik :wink:

Leuke aanwinst. Gezien formaat misschien een dames duiker??

Hollands glorie! Leuke duiker, jammer dat hij wat klein is maar ja dat was een heel normale maat toentertijd.