Een tijdje geleden las ik een berichtje van Chris waarin hij constateerde dat hij eigenlijk niet zoveel kleur in zijn collectie had. Veel blauw-grijs-zwart en wit, je kent dat wel een beetje de ouwe l… kleuren . Dus dacht laat ik ook nog maar eens in mijn boxen kijken en ja hoor, ook ik heb veel te veel van die ouwe l… kleuren in mijn boxen op wat enkele na. Dus dacht daar moet nu maar eens verandering in komen en ben eens op zoek gegaan in het blauw. En daar kwam ik dus dit horloge tegen, knal geel en die zat nog niet in de collectie. Gelijk contact opgenomen met @SSFS over dit horloge. Deal snel gesloten en het hoeven niet altijd dure horloges te zijn blijkt maar weer.
Het is een duikhorloge geïnspireerd op duikhorloges uit de jaren 60 en 70.
Nu even wat specs. van dit horloge en daarna de foto’s:
saffierglas met een antireflecterende coating eronder, een 316L roestvrijstalen ring
Een heliumventiel bevindt zich op de 9 uur-positie van de horlogekast
De wijzerplaat heeft in totaal 8 lagen C3 superluminova die op de wijzerplaat zijn aangebracht, waardoor het gemakkelijk te lezen is in het donker.
50 atm
316L roestvrij staal Kast met geborstelde afwerking
316L roestvrij Bezel unidirectioneel met 60 klikken en toegepaste C3 Superluminova marker op 12
Gesigneerde schroefkroon met Prometheus-logo
Kastdiameter : 44,00 mm zonder ring
Lug tot Lug lengte: 52 mm
Kast hoogte: 14,20
mm Lug breedte: 22 mm
Normaal wordt deze geleverd met een zwarte rubberen band, ik heb er nu een RVS band op zitten en daarnaast nog 3 rubberen en een nato band.
Soort uurwerk en kaliber: Miyota 9015
Al met al een leuk horloge, een zomer knaller dus en weer wat meer kleur in de boxen.
Ha Chris, kwam natuurlijk door jou bericht dat wij oude knarren te weinig kleur in de verzameling hebben. Toen ik in mijn boxen keek dacht ik, hij heeft nog gelijk ook zodoende kwam ik bij dit horloge uit. En ach, als je een Panerai gewend bent valt dit best wel mee. Zelfs met die stalen band draagt die comfortabel, maar wil hem ook als een bandenslet gebruiken met leer en rubber. Nato vind ik eigenlijk maar niets.
Maar die lume man, echt heel goed ,handig om onder de dekens een boek te lezen.
Ja Ed, leuke uitbreiding had nog geen gele dial in mijn collectie. Kom alleen wel ruimte te kort. Heb 3 boxen voor 36 horloges+3 winders vol en in de kluis kan ook niets meer bij. Dus ben op zoek naar 2 boxen van 24 horloges met zachte kussentjes, lastig te vinden. Hoop dat ze er een paar hebben bij Rikketik, cross my fingers en wie weet loop ik wel weer tegen een leuk horloge aan daar. Over een paar weken lekker op vakantie, heb daar een adresje gekregen dat die waarschijnlijk nog een sub op staal heeft liggen. Maak mijzelf nog niet blij, kan het alleen maar meevallen .
Mocht iemand toevallig een adresje/site weten waar ze boxen voor 24 horloges met zachte kussentjes verkopen, laat het mij dan even weten.
Moet wel eerlijk zijn, vrouwlief heeft de foto’s gemaakt. Maar ja die poetst ook eerst het horloge. Het eerst volgende horloge ga ik weer zelf fotograferen, EERST poetsen en dan foto’s maken. Meneertje ongeduld moet leren wat meer geduld te hebben
Kom eens met een goed idee Mr. JohnWick, zit te twijfelen tussen 3 Gamages horloges. Zoals je natuurlijk wel weet, high end horloges dus moeten wel aardig wat kosten. Maar omdat jij zo’n sympathieke kerel bent, krijg jij de eerste keus
Nu moet ik alleen nog even leren duiken, heb al geoefend met het douchepuntje maar kreeg daar koppijn van. Tja wat heb je anders aan een horloge met 50 atm, moet wel functioneel zijn