Seiko heeft in het verleden een aantal kinetic chrono’s uitgebracht die altijd in mijn hoofd zijn blijven hangen. Die waren best prijzig en voor mij ver boven de grens van wat ik aan horloges uit wilde geven.
En nu kwam Seiko uit met de Prospex Speedtimer, modelnummer SBER001 (in EU SFJ001). Die doet me wel wat denken aan de oude kinetic chrono’s. En voor een prijs die (inmiddels) wel binnen mijn grenzen ligt. En met zonne-energie dus vrij zorgeloos. Die moest er dus komen.
Leuk detail: de 1/100 sec subdial draait als een malle bij gebruik van de chrono. Praktisch nut daarvan is voor mij nul-komma-nul, maar erg grappig om te zien.
Wil, gefeliciteerd met deze speedtimer. Ik heb er ook naar zitten kijken maar omdat er China op de achterkant staat niet gedaan had liever gezien made in Japan.
Had 't al genoemd maar leuk wat meer context te zien. Gefeliciteerd met je aankoop, zet weer aan tot denken
Tja. Snap ik enerzijds wel, maar anderzijds blijft er met die gedachtegang weinig over. Denk ook dat we tegenwoordig de kwaliteit nogal onderschatten die uit China komt. Als het blijkbaar aan de eisen van Seiko voldoet, zullen ze het in Japan zelf ook niet veel anders maken, denk ik maar. Ook in Japan houden ze liever geld in den zak hoor
Vandaag de hele dag om gehad en draagt comfortabel. Waarbij de kanttekening dat deze niet voor dunnere polsen geschikt is.
Vanaf de plaatjes vroeg ik me af of ik de vrij forse chrono-knoppen als hinderlijk zou ervaren, maar dat is niet het geval.