NA Prospex Speedtimer

Seiko heeft in het verleden een aantal kinetic chrono’s uitgebracht die altijd in mijn hoofd zijn blijven hangen. Die waren best prijzig en voor mij ver boven de grens van wat ik aan horloges uit wilde geven.

Een van de aspecten die me aanspraken is het kleine tijdgedeelte in de opbouw. Dit heb ik ook diverse keren in mijn collectie gehad.

Seiko H230-5010

Tissot Couturier

En nu kwam Seiko uit met de Prospex Speedtimer, modelnummer SBER001 (in EU SFJ001). Die doet me wel wat denken aan de oude kinetic chrono’s. En voor een prijs die (inmiddels) wel binnen mijn grenzen ligt. En met zonne-energie dus vrij zorgeloos. Die moest er dus komen.
Leuk detail: de 1/100 sec subdial draait als een malle bij gebruik van de chrono. Praktisch nut daarvan is voor mij nul-komma-nul, maar erg grappig om te zien.

63 likes

Proficiat, keineig horloge. Net youtube filmpje bekeken. Die wijzer is echt zot. Geniet ervan :grinning:

1 like

Wil, gefeliciteerd met deze speedtimer. Ik heb er ook naar zitten kijken maar omdat er China op de achterkant staat niet gedaan had liever gezien made in Japan.

1 like

Oeh das leuk haha, dan kun je eigenhandig de F1 kwalificatie-tijden controleren.

Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Geeft niks, staat toch op de achterkant
:thinking:

Je overschat mijn reactie snelheid. Hoewel: als je bij de start en bij het finishen dezelfde vertraging hebt, klopt het toch vrij aardig.

Haha, ben oprecht wel eens benieuw hoe dichtbij je kunt komen. Ik ga het zo eens proberen.

1 like

Ook wel grappig: als de powerreserve laag is, zet hij de wijzers van de subdial op 6 uur positie!

1 like

Leuke aanwinst Wil, geniet ervan :+1:

1 like

9 likes

Een hele fraaie en ik zou bijna zeggen, logische nieuwe aanwinst. Gefeliciteerd Wil :partying_face:

1 like

Had 't al genoemd maar leuk wat meer context te zien. Gefeliciteerd met je aankoop, zet weer aan tot denken :grimacing:

Tja. Snap ik enerzijds wel, maar anderzijds blijft er met die gedachtegang weinig over. Denk ook dat we tegenwoordig de kwaliteit nogal onderschatten die uit China komt. Als het blijkbaar aan de eisen van Seiko voldoet, zullen ze het in Japan zelf ook niet veel anders maken, denk ik maar. Ook in Japan houden ze liever geld in den zak hoor :wink:

2 likes

Een hele mooie aanwinst,gefeliciteerd ermee.

1 like

Bijzonder. Lijkt een beetje op iets in een cockpit. Veel plezier ermee.

1 like

Mooie en aparte aanwinst, veel plezier met de speedtimer!!:watch:

1 like

Je hebt gelijk, zonnepanelen en de omvormer komen ook uit China en het werkt bij ons prima.

2 likes

Mooi hoor! Ook mooi dat het glaasje nu de gehele voorkant overkoepelt en niet alleen maar de (sub)dials zoals op de kinetics :slight_smile:

1 like

Bijzonder keuze, gefeliciteerd Wil. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Wat een mooi ding zeg, geniet er van!

1 like

Een bijna buitenaardse schoonheid. Ik vind hem fantastisch. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Dank voor de leuke reacties.

Vandaag de hele dag om gehad en draagt comfortabel. Waarbij de kanttekening dat deze niet voor dunnere polsen geschikt is.
Vanaf de plaatjes vroeg ik me af of ik de vrij forse chrono-knoppen als hinderlijk zou ervaren, maar dat is niet het geval.

1 like