NA: Q Timex Reissue Falcon Eye

Net binnen, leuk ding hoor - maar ik kan de dag niet aanpassen, enkel de datum. Is dit normaal? Krijg een beetje het gevoel dat 'ie snel weer retour zal gaan/moeten hierdoor…

13 likes

Vooruit en achteruit draaien al geprobeerd?

Als ik de tijd 24 uur doordraai komt de volgende dag wel tevoorschijn, maar als ik de kroon er uit trek tot de middelste stand kan ik wel de datum doordraaien, maar de dag niet.

Juist als de datum doordraait tot de volgende dag doe je ook met de dag door achteruit te draaien
:+1:

Normaalgesproken wel, maar nu doet dat het dus niet.

Dus niet uittrekken tot de wijzers draaien.

Dat snap ik.

Nieuw met garantie of uit de blauwe gedeelte. Zo snel mogelijk contact nemen met de verkoper en retour afzender. Succes.

Nieuw, dus deze gaat helaas gelijk retour. Jammer, vond het een leuk ding maar wsl ben ik er nu ook wel gelijk klaar mee.

dat dus,
eerst de dag juist zetten met de wijzers door te draaien en daarna de datum.
doe ik ook met zo’n horloge (heb er zo een drietal, nieuw en vintage)

1 like

Om even terug te komen op mijn eigen vraag, het is blijkbaar normaal. Dan ga ik 'em toch maar gewoon lekker dragen :).

6 likes

Mooie Timex. Veel plezier ermee.

2 likes

Ja man :+1:
Leuke aanwinst .

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Zeker met de juiste datum :+1:t2:

1 like

Gave Timex, veel plezier er mee :+1:

1 like

Een ophef om niks dan toch? En de dag juist zetten is (bij een quarts) toch maar een eenmalige aktie?

1 like

Niet als je de kroon uittrekt om batterij te besparen. Elk voordeel heeft ook zijn nadeel.( Cruijffiaanze spreuk )

Iemand in een horlogewinkel zei mij eens dat het niet uitmaakte voor de levensduur van een batterij of je de kroon nu wel of niet uittrekt.

Wat is beter voor je energie rekening, licht aan of licht uit?

Haha, “ophef” is wat overdreven. Ik vroeg me alleen af of het hoort of niet. Als dat niet het geval was dan had het horloge een defect en zou ik het - in mijn ogen logischerwijs - terugsturen.