Ik hoop dat de nog zo kleine Nederlandse horlogewereld nog heel groot mag groeien.
Wat ik wel opmerkelijk vind is de keuze voor het woord “waterproef” achterop. Dat is de sinds de tweede helft van de zestiende eeuw in zwang geraakte bewijsmethode om heksen te ontmaskeren. Ik had eerder voor “lekdicht” of “druppelwerend” of zo gekozen als ik “waterdicht” te stellig zou vinden, en persé een nieuw woord wilde gebruiken.
Erg mooi horloge. Ik kan me voorstellen dat je niet uitgekeken raakt op zowel de voorkant als ook de achterkant. Prachtig vakmanschap. Veel genot ervan!
Oscar2, je weet toch … iedere 8 tot 10 jaar door Jan Ubels laten servicen. Dan zijn de gangwaarden van de CvdK’s op hun best. Het is de reis naar Bredevoort meer dan waard, dit alles en alles mooie!
In het algemeen adviseert men een volledige service om de ca 6 jaar. Kosten variëren een beetje.
Voor de Planetarium kost het 675 Euro. Dan wordt ook de buitenkant weer teruggebracht in nieuw staat. Garantie op service ben ik niet bekend mee, wel weet ik dat ze bij CvdK zeer klantvriendelijk zijn en regelmatig een kleinigheidje gratis doen.