Een dikke week geleden kwam er een flink Rado pakketje aan, ho wat hadden we daar graag onmiddellijk aan begonnen want !Rado we love Rado! … maar die mochten niet genomen worden. Ah nee hier is het afbouwtijd en dus moesten er eerst 20 van de 60 projecten gedaan worden vooraleer er weer een radootje genomen mocht worden. We kennen onszelf, als we met de Rado’s beginnen dan zullen de resterende projecten nooit nog gebeuren. Vandaag was het dan zover, de eerste 20 projecten zijn achter de rug, dus Rado tijd. Als beloning mogen er 2 Radootjes gedaan worden, eentje vandaag, eentje dinsdag. De eerste is de Conway.
Dit is ie bij aankomst, de band is niet origineel en de secondenwijzer is te kort
Lopen doet ie niet echt geweldig en als kers op de taart zit er een verkeerde balansbrug in, een goudkleurige ipv een staalkleurige. We zijn wel blij dat de originele rotor er op zit, die is niet enkel rado maar ook conway gesigneerd. het betreft een eta 2783
Wijzerplaat en wijzertjes erop plaatsen. de secondenwijzer is gebleven, we hebben geen originele voorhanden, deze is origineel maar te kort. Komt wel een keer op een dag.
Den overschot van een andere eta waar we de balansbrug van namen en ook het onderdeeltje voor de hacking functie, dat ontbrak in de originele mechaniek
En weer een mooie Rado gered. Ik heb het geluk gehad dat ik de indrukwekkende Rado verzameling heb mogen zien en ze zijn allemaal in topstaat.
Als je zo een verzameling kunt presenteren…petje af.
@Scudo Zeg ik was het glas vergeten, ik heb 4 stuks voor je in 300: 1 super punaise, 1 gewone high dome en 2 echt hoge met spanring dus die ring moet je wel even verwijderen als je die zou gebruiken. En nee ik moet de 3 die je niet gebruikt niet terug hebben, komen misschien nog wel van pas bij volgende horloges
leg ik ze klaar tot je een keertje passeert of stuur ik ze je op?
Ik wil graag nog eens bij jullie komen, maar voor deze glaasjes is het misschien makkelijker om ze op te sturen. Uiteraard vegoed ik de verzendkosten.
Ik weet namelijk nog niet wanneer ik weer kan komen maar ik hoop dat de uitnodiging nog blijft staan. Erg leerzaam bij jullie. Ook de draaibanken van John hebben mijn belangstelling.