NA: rado day-night

Schitterend verhaal. Een welgemeende proficiat voor dit prachtige werk!

nee dat gaat niet. ondertussen heb ik een niuewe bezel en zal ik de laatste update hieronder even bijzetten :wink:

1 like

update: er is een nieuwe bezel

om die van die kast af te krijgen ben ik meer dan een uur bezig geweest met de volgende gereedschappen

dan hadden we dit

Volgende stap de bezel van de day-night kast afkrijgen

en dan moet de nieuwe bezel nog op de day-night kast. Ik heb wel eerst alles opnieuw gepolijst, want dat polijstwerk op die day-night kast was ook niet echt naar mijn goesting en de nieuwe bezel moest sowieso gepolijst worden want ja als je het gereedschap ziet waarmee ik hem heb moeten verwijderen is het niet onlogisch dat er krassen op stonden bij de rand

en dan is dit het eindresultaat voor definitief. Geen scheur meer in de bezel, geen breuklijnen meer in de bezel en ook geen glas met ingezaagde spanring meer :slight_smile:

Nu is ie helemaal zoals ik het wil en draag ik hem met plezier

That really is all folks :slight_smile:

12 likes

Prachtig resultaat :+1:

1 like

Schitterend. Eind goed, al goed!
image
:wink:

1 like

Echt waanzinnig knap dit. Ik zou het al 40x opgegeven hebben :sweat_smile:

1 like

Awel proficiat ,dit is een dag met een gouden rand :ok_hand: :smiley:

1 like

Tja, mijn partner heeft hem ook even om gehad, maar die draagt geen horloges, dat is allemaal zo kapot of kwijt.

laat het me zo stellen: op een bepaald moment heb ik hem ook echt door de living willen kegelen. maar ja dat ding heeft een aardig duitje gekost, dus ik heb me ingehouden :wink: Soms is mijn geduld ook wel gewoon op hoor, maar dan loop ik weg en ga ik iets anders doen tot als het geduld weer terug is :slight_smile:

2 likes

Wat een fantastich mooi verslag - in afleveringen. Ik heb genoten van je leuk geschreven dag-en-nacht avontuur. Bewondering voor je vakmanschap, geduld, doorzettingsvermogen en perfectionisme.
Ik zou met zoveel problemen onderweg in het project de moed allang hebben opgegeven.
Je kunt trots zijn op het resultaat en de mooie aanvulling op je Rado collectie. Heel bijzonder!
Dank voor het delen. Graag meer van dit fraaie Vlaamse proza!

1 like

Leuk onderhoudsverslag en mooie Rado, wat een hindernissenparcours om deze weer goed te krijgen!

1 like

dankjewel enne wij lezen ook graag jouw verslagen :slight_smile:

Oh ja meer van dat is geen probleem, net vandaag viel de geel-zwarte rado en enige parts voor de blauw-grijze in de bus. Eén dezer dagen komt de geel-zwarte aan de beurt :slight_smile: We zijn aan honderd per uur aan het poetsen en vloer dweilen - ja dat moet helaas ook gebeuren zo nu en dan - zodat de geel-zwarte snel op de operatietafel kan belanden.

Overgelukkig met de rado’s en voor echt we hebben naar geen enkel ander horloge meer gekeken, al zal dat zaterdag aanstaande wel anders zijn want dan gaan we nog eens naar de rommelmarkt :wink: En nu ga ik voort dweilen, grrrrrrr :grimacing: :confounded:

2 likes

Wat een vakman ben je.
Gefeliciteerd!

1 like