NA Rado Diamaster 1999

Deze Rado Diamaster met wolfraamcarbide bezel en 27 jewels uurwerk met o.a. alarm, 2e tijdzone, eeuwige kalender, chronograaf kocht ik in niet-werkende staat.
Helaas in 2010 voorzien van een nieuwe Renata batterij.
Die krengen lekken gemiddeld al na enkele jaren. Na 14 jaar is het gewoonweg om te huilen.

Advies aan allen op dit forum:
GEEN RENATA! Renate is misschien een leuke meid, ik heb er een gekend waar dat voor gold. Renata is sowieso een drama in wording, een onbetrouwbare, tikkende, tijdbom. De overeenkomst kan zijn dat je van zowel Renate en Renata hoofdpijn kunt krijgen, maar op een heel andere manier. De ene bezorgt je een joekel van een kater na een nacht doorhalen, de ander doet stiekem haar verwoestend werk met je weerloze uurwerk.

Renata is onderdeel van de Swatch group, dus die rommel tref je veelvuldig aan in Omega quartzen, Tissots, Hamilton enz.

Doodzonde, zeker in dit geval, want het betreft een best zeldzaam exemplaar en het uurwerk is een oorspronkelijk voor Omega ontwikkeld werkje.

Deze kleurrijke versie werd gelimiteerd gemaakt voor de ATP (tennisbond).

Toevallig, je weet hoe dat gaat: je koopt gewoon zo nu en dan het één en ander in, had ik nog een goed ruiluurwerk liggen…(zat ook nog een kast en plaat met wijzers omheen trouwens, maar dat is een detail).

33 likes

Tis niet mijn favoriet onder je horloges, maar mooi dat ie weer werkt.

Tis een err… kenmerkend design :thinking:

Welke rol gaat ie hebben in je verzameling?

1 like

Gaaf. Van harte met de nieuwe aanwinst!

1 like

Dit is mijn 2e, vorige heb ik 10 jr geleden verkocht.
Altijd toch wel ergens spijt van gehad.

Gemakkelijk grab and go horloge, ideaal op vakantie enz.

Ik heb een kleine collectie en dit is in die zin een hele versatiele uitbreiding ervan.

Overigens weet ik van sowieso 1 andere forummer die er een heeft en @Brava doet binnenkort ook een duit in het zakje.

1 like

6 likes

Een stuk of 10 horloges is toch ruim voldoende?

Het topic over hoarders leert ons zelfs, dat de ideale collectie 20 stuks telt.

Anders krijg je maar keuzestress.

4 likes

Fraai Bermard :ok_hand:

2 likes

Gefeliciteerd met je Rado diastar, wens je veel draagplezier :+1: :ok_hand:. Had je wel geluk dat je nog dat ruiluurwerk had liggen anders had je toch een probleem gehad.
Snap alleen niet dat de Swatch group dit soort batterijen in hun horloges stopt. Nu heb ik gelukkig van de merken die jij noemt alleen automaten. En mijn quartzen zijn net zoals de horloges van Japanse makelij, heb ik geen klagen over. :+1:
O ja, als je Renate nog eens tegen komt, doe haar maar de groeten van mij :wink:

1 like

Renate en ik hadden geen verhouding waarin we veel spraken. :sweat_smile:

1 like

Is soms totaal overbodig toch, maar ik laat Renate maar zitten. Ben altijd geinteresseerd in de geschiedenis, dus ook van Renate’s :rofl:

1 like

Hele coole aanwinst.
Veel plezier gewenst van de Rado.

1 like

Bijzondere Rado. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Mooi horloge. Rampnata batterijen hebben twee 7t59 seikos van me gesloopt terwijl ze nog niet leeg waren. Dus lekker door werken en ondertussen lekken en circuits aanvreten.

2 likes

Tja, het is HET Zwitserse batterijenmerk dus je zit er af-fabriek een beetje aan vast; tenzij je Japans koopt. Na aanschaf snel wisselen voor MuRata…

1 like

Varta, MuRata, Seiko / Seikosha, allemaal prima.

Géén Renata.

1 like

Seizaiken ook goed spul.

1 like

1 like

Wow, leuke Rado :ok_hand:t3:!

1 like

Gaaf ding :+1:t2: ken de normale versie nog uit de vitrines die ik vroeger bekeek

1 like