NA: Rado Diastar Diamaster Chrono Maxi

Sinds twee weken in bezit van een Rado diastar diamaster Chrono Maxi. Vond het 18 jaar geleden al een gave klok, maar heb toen destijds een andere inmiddels klassieker aangeschaft. De prijzen zijn inmiddels veel leuker, ook dat kan een voordeel zijn van een niche.
Deze Rado is een redelijk exotisch model, typisch design echter volledig in wolfraamcarbide. Veel bling zodoende en met analoog/digitaal eta kaliber een hoop functies waarmee je uiteindelijk niks doet :wink:

Hieronder wat foto’s. sorry voor de matige kwaliteit, het valt niet mee om een spiegel te fotograferen zonder jezelf.

26 likes

Mooi hoor.
Rado rules.
Een fraaie conversation piece.

groetjes Lenno

2 likes

Veel draagplezier, is deze ook heel licht? Vergelijkbaar met titanium of nog lichter?

1 like

Mijn beste,

Speelse schoonheid in een robuust onderkomen!!
Proficiat dan ook met deze eigenzinnige aanwinst!!
Ik wens je er een fijne tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Toch mooi hoe Rado altijd zijn eigen ding doet. Vaak bijzondere materialen en eigenzinnig ontwerp. Veel plezier ermee :+1::ok_hand:

3 likes

Hallo Bidle,

Dat is misschien wel het meest tegenstrijdige van dit model. Het horloge is erg zwaar, circa 170 gram. De soortelijke massa van wolfraamcarbide ligt dicht tegen die van goud aan en het is een ‘massief’ ontwerp. Je voelt duidelijk dat je deze omhebt, dat is echt heel anders dan de Rado’s met keramische banden of een horloge van titanium.

2 likes

Sinds gisteren eigenaar van hetzelfde horloge, maar dan met blauwe plaat. Heb je 'm nog?
Welk horloge heb je destijds aangeschaft?

Ik vind hem erg Rivella, ik hou ervan. M’n vriendin vergelijkt hem met een discobol, zo schittert hij je tegemoet. Ik kan haar geen ongelijk geven. Een uniek horloge! Denk niet dat ik 'm ooit nog wegdoe!

2 likes

Hoi Robmob,

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik heb de Rado diamaster nog steeds en ik snap de vergelijking met een discobol, ik vind de band eigenlijk het mooiste aan het horloge. Is een uniek model, was destijd ook een beetje vreemde eend in de Rado collectie. Mijn shortlist in 2001 was naast de Rado een Omega Seamaster 300 Chrono (staal/blauwe plaat), een Omega Constellation Chrono (Goud/staal/witte plaat) of een IWC GST Chrono. Is eigenlijk nog steeds mijn shortlist, met nog een aantal andere… De IWC GST was boven budget, de Constellation iets te gekleed en de Seamaster is de ultieme toolwatch: chrono die je onder water kunt gebruiken, automaat, datum, duikring, stalen band met integrale sluiting en mooie wristpresence door de hoogte en acceptabele diameter van 39mm (net als de diamaster). Heb toen de Omega SMPc gekocht, is inmiddels een klassieker aan het worden, draag die ook nog regelmatig.

1 like