Echter de kroon zit er bij aankomst op en is er met geen enkel al dan niet grof geweld nog af te krijgen. OK dan blijft ie zitten en doen we het wel met een niet gesigneerde kroon. Het horloge werkt inderdaad niet.
demontage en verdorie t is zo een kleine dames automaat. Toch maar voort doen want anders leggen we het weg om nooit meer boven gehaald te worden. Alles de pot in en even goed opletten met de 2-delige tige bij de demontage dat je niet alles kapot trekt.
Terwijl het geheel de kuismachine in gaat, steken we kast en band - die trouwens origineel rado is - de ultrason in en dan kunnen we beginnen aan de montage. Eerst de incablocs en de veer
Rotor monteren en alles de kast in zwieren. Ziet er best wel aardig uit. Het glas is niets meer aan gebeurd, het is wat het is en die paar krasjes daar leren we wel over heen kijken. Die glazen zijn nl. zo goed als onvindbaar en an sich is het nog niet zo heel erg bekrast, we hebben erger gezien
En eindigen doen we met een paar prentjes om de pols. Het horloge doet me denken aan die stalen casiootjes en consoorten uit mijn kindertijd. Leuk ding.
ja leuk ding. niet waar we als eerste naar zouden grijpen, maar nu ie klaar is, toch echt wel een cool dingetje, vooral het spiegelglas is een leuk detail en geeft charme en retro feel aan het horloge ook
klopt als een bus. Nu liggen er hier nog een paar hoor die om het op zijn zachtst uit te drukken “bijzonder” zijn. Ze steken de ogen uit, dus dat de examentijd maar snel voorbij is. Rado was zijn tijd ver vooruit in de jaren 60-70-80 en nog steeds eigenlijk als ik naar sommige nieuwere modellen kijk.
Waarschijnlijk met loctite vastgezet. Warmstoken zorgt ervoor dat het spul zacht wordt en dan komt hij wel los. Is in de motor mechanica wereld ook zo dat veel belangrijke bouten loctite bevatten.
Ik moet zeggen dat ondanks dit echt niet mijn smaak is, mijn techneutenhart die “zwaluwstaartverbinding” van het glas aan de kast wel erg gaaf vindt!!
de onze eigenlijk ook niet, tot je hem om hebt De enige reden dat ie in huis gekome is, is om bij zijn kleine broer de handopwinder te leggen, nu zijn ze met zijn tweetjes en wij zijn ook met zijn 2, dus pogen we van alles 2 modellen te hebben
Mooi weer, Rado maakte en maakt toch best speciale dingen. Ben momenteel zelf aan een Voyager bezig met issues zoals je weet. Enfin, soms heb je van die werkjes waar alles maar dan ook alles fout loopt. Wel dit is er eentje. De voldoening zal groot zijn als hij eenmaal loopt! Maar ik maak weer een diepe buiging voor jullie kunde.