NA: Rado "Hulk" junior

Het is een feestdag en op een feestdag heeft de ochtendstond nog meer goud in de mond dan op andere dagen, dus horlogetijd. De Rado hulk junior, want het moet gezegd, zijn kleur is ook wel vrij apart :wink:

Bij aankomst


hij loopt, maar het machientje pikt niets op, dus geen foto’s. dan demonteren we alles en bij de demontage brak de linkse kroonradschroef, onder de schroef zag je dan ook dat er al wat gepruld was, dus brug en schroef ineens vervangen en ook ineens een andere tige opgesnord


Blijkbaar ben ik dan een foto van het potje vergeten te nemen dus rechtstreeks naar de montage. Eerst veerton en incablocs, t waren van die incablocs met zo een heel raar gevormd veertje waar je iets harder mee moet opletten dan de gewone incablocveertjes. deze veertjes hebben een langer uiteinde, dus je moet meer opzij trekken om hem los te maken en terug vast te zetten, ze zijn dus iets meer vatbaar voor breken. Gelukkig daar geen issues mee


Raderwerk met nieuwe veertonbrug en schroef.





Bij de demontage van het kroonrad zag ik trouwens ook dat het “vulringetje” verkeerd om gemonteerd was. Die ringetjes lijken symmetrisch voor het ongetrainde oog, maar zijn het niet. Dus nu ineens juist gemonteerd. Foto 2 is hoe ie op de brug moet komen te zitten, vlakke kant naar boven


We gaan verder met de voorkant




Nu kan de balans erin en een eerste timing




Wijzers en wijzerplaat erop en dan alles de kast in met een leuke band er omheen die de coole appelblauwzeegroene kleur van de wijzerplaat nog wat meer laat uitkomen



het eindresultaat





de eindtiming



en nog een paar prentjes om de pols van de ook heel erg leuke rado hulk jr :wink:





deze is ook echt leuk met die appelblauwzeegroene kleur. de kast is verchroomd, maar die ziet er echt nog top uit en ja ok het is een handopwinder, we zijn automaten gewend ondertussen, dus ff eraan denken het ding op te draaien s ochtends :wink:

Rado we love Rado!

That’s all folks, tot een volgende keer maar weer

64 likes

Prachtig uurwerk :heart_eyes:, veel draagplezier.

1 like

Dat herken ik. Ik bekijk de onderdelen altijd onder de microscoop en sommige tandwielen hebben dat ook. Een vlakke kant en een kant waar de tandjes een ronding hebben.

Maar een hoop uit in het functioneren.

1 like

Is dat bij alle uurwerken zo? :sweat_smile:

Wat een leuke wijzerplaat. Zal er ook mooi uitzien in de zon! :sunny:

2 likes

Mooi verslag, waarvoor dank! En heerlijk groovy horloge! :sunglasses: Ik hou er wel van. :blush:

1 like

het zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen, dus bij 99% van de uurwerken is dat zo en hier en daar zal een uitzondering zijn, ben ze al tegengekomen de uitzondering maar dat valt dan zo op als je er al veel gedaan hebt dat je dat gelijk ziet.

1 like

Mooi gedaan…:+1:

1 like

Die kan er weer even tegen. Mooi horloge en dito verslag!
Respect.

1 like

Wederom een fraaie Rado :+1:

1 like

Prachtig weer

1 like

Dat is een mooi model, mooie plaat, goed gedaan weer!

1 like

Mooi verslag en wederom een mooie Rado. Dat met het verkeerd monteren van de ringetjes zou mij ook kunnen overkomen hoewel ik altijd veel foto’s maak. Zelfs op jouw foto’s van de ringetjes zie ik geen verschil.

1 like

Wederom een mooi verslag met dito resultaat.
Mooie kleur wijzerplaat

1 like

alweer mooi gebracht,
en een prachtig horloge
draag hem met plezier

1 like

Mooi horloge, veel draagplezier :ok_hand:t2:

1 like

Dit zijn de topics die ik met alle rust lees. Wou dat ik dat kon, maar ik heb er serieus het geduld en de ogen niet voor lol. Respect.

1 like

Fantastische kleur, wederom erg mooi geworden.
Dat van die niet-symmetrische vulring wist ik niet. Ik zal er in vervolg op letten!

1 like

Prachtig horloge :ok_hand:

1 like

Heerlijk om te lezen en een prachtige Radio als uitkomst :ok_hand:

1 like

Goed leesvoer en respect voor het resultaat :+1:t2:

1 like