Het is een feestdag en op een feestdag heeft de ochtendstond nog meer goud in de mond dan op andere dagen, dus horlogetijd. De Rado hulk junior, want het moet gezegd, zijn kleur is ook wel vrij apart
Bij aankomst
hij loopt, maar het machientje pikt niets op, dus geen foto’s. dan demonteren we alles en bij de demontage brak de linkse kroonradschroef, onder de schroef zag je dan ook dat er al wat gepruld was, dus brug en schroef ineens vervangen en ook ineens een andere tige opgesnord
Blijkbaar ben ik dan een foto van het potje vergeten te nemen dus rechtstreeks naar de montage. Eerst veerton en incablocs, t waren van die incablocs met zo een heel raar gevormd veertje waar je iets harder mee moet opletten dan de gewone incablocveertjes. deze veertjes hebben een langer uiteinde, dus je moet meer opzij trekken om hem los te maken en terug vast te zetten, ze zijn dus iets meer vatbaar voor breken. Gelukkig daar geen issues mee
Raderwerk met nieuwe veertonbrug en schroef.
Bij de demontage van het kroonrad zag ik trouwens ook dat het “vulringetje” verkeerd om gemonteerd was. Die ringetjes lijken symmetrisch voor het ongetrainde oog, maar zijn het niet. Dus nu ineens juist gemonteerd. Foto 2 is hoe ie op de brug moet komen te zitten, vlakke kant naar boven
We gaan verder met de voorkant
Nu kan de balans erin en een eerste timing
Wijzers en wijzerplaat erop en dan alles de kast in met een leuke band er omheen die de coole appelblauwzeegroene kleur van de wijzerplaat nog wat meer laat uitkomen
het eindresultaat
de eindtiming
en nog een paar prentjes om de pols van de ook heel erg leuke rado hulk jr
deze is ook echt leuk met die appelblauwzeegroene kleur. de kast is verchroomd, maar die ziet er echt nog top uit en ja ok het is een handopwinder, we zijn automaten gewend ondertussen, dus ff eraan denken het ding op te draaien s ochtends
Rado we love Rado!
That’s all folks, tot een volgende keer maar weer