Het is zondag, weer horloge tijd. Vandaag stond de brokken Rado silver stag op het programma. Echt een brokken horloge: de schroef van de pitonblok ontbreekt, 1 schroef van de rotor ontbreekt, de spiraal heeft een duw gehad en de bezel is verlijmd. de band is aan 1 zijde vastgezet met een conische pin, wat zo echt wel niet hoorde. Lopen doet ie niet.
Alles in het potje en ondertussen ook een paar automaatmodule schroeven en een pitonblok schroef opgesnord.
Montage veer
montage incablocs, vaak vragen mensen hoeveel olie op een dekplaat van een incabloc, standaard net iets meer dan 1/3de vullen van de deksteen met olie, die gaat dan 2/3de innemen na plaatsing van de deksteen in de bloc

we gaan voort met het raderwerk, ik vind de schroef voor het palrad nogal groot. En het vierkante gat in de raderwerkbrug vind ik ook nogal raar. Ben ik bij die andere eta’s niet tegengekomen zo
Dan naar de voorkant, niet vergeten een beetje D5 bij de wijzerspanning te steken. de dagschijf is met een c-clip vast gezet, dus die monteren we dan ook maar ineens. dagschijf is ook lelijk geschandaliseerd, wss een voorganger die de c-clip niet gezien had en heeft zitten wrikken en duwen
Balans erin en tussentijdse timing
Automaat module monteren, het raadsel van het vierkante gat is gevonden, de schroef onderop de automaatmodule is extreem hoog en ook niet origineel, maar ok goed laten zitten als het past.
Nu weten we ook ineens waarom er maar 1 schroef gebruikt was om het automaatgedeelte vast te zetten, de grote schroef van het palrad verhindert dat je de automaatmodule kan plaatsen zoals hoort. De kleine schroef op fot 3 is een originele schreof, die dat er naast ligt is wat er in zat
Wijzerplaat en wijzers plaatsen, wijzertjes ook even relumen
Alles de kast in en het eindresultaat, de conische pin in 1 van de banduiteinden is blijven zitten, je ziet ze duidelijk op foto 2 hieronder.
de eindtiming
En nog een paar prentjes om de pols van de geredde silver stag
Weer eentje voor op de standaard en zo raakt ie beetje bij beetje wel vol
Rado we love Rado!
That’s all folks, tot een volgende keer maar weer.