de balans er in en tussentijdse timing. de tussentijdse timing doe je om na te gaan of er fouten op de mechaniek zitten. de eindtiming doe je om na te gaan of er spanningspunten van kast op mechaniek aanwezig zijn die de loop beïnvloeden. Als t ie niet goed loopt in de kast en je hebt tussentijds getimend mechaniek alleen, dan weet je dat de fout gezocht moet worden bij de kast / spanring / vulring ipv op de mechaniek. Dat is eigenlijk de reden waarom je steeds 2 timingen doet
En dan doe je een eindtiming om te kijken of er issues zijn tussen kast en mechaniek en regel je eventueel nog wat bij gezien timing uit de kast en in de kast verschillend kunnen zijn aan elkaar owv spanningsdruk
Hoe cool is die spacewing wel niet en nu is er zo nog eentje onderweg met blauwe plaat, ook geweldig. de NCC is voor een van de komende dagen, tenzij de blauwe spacewing eerst binnenvalt
Oeoeoeh, heel fraai exemplaar zo’n exemplaar die niet meer zou komen want er is geen plekje meer op het display en we gaan vanaf nu alleen nog in bezit zijnde projectjes doen. Zo’n horloge
Over hoe oprecht enthousiasme aanstekelijk werkt: ik had vroeger nooit veel omgekeken naar Rado, en sinds al die zotte Rado revivals met schitterend eindresultaat hier wil ik er hoe langer hoe meer ook een. Nondedju. Arm spaarvarken.
één keer je een rado hebt gehad, wil je geen andere meer
in de 60s maakten ze reclame als volgt: “rado years ahead” en ook “buy a bit of the future now, buy a rado” en man wat hadden ze gelijk. Naar materialen gebruik zijn het fantastische horloges en ze zitten lekker. Het ene model spreekt wat meer aan dan het andere, maar door de band genomen vinden we ze stuk voor stuk erg leuk en apart
Mooi horloge, maar er valt me wel iets op bij de foto’s… Het ankertje op de wijzerplaat, die staat bij elke foto op dezelfde positie. Werkt dat niet goed?