NA Rado Ticino

Er is een rado ticino gearriveerd, goh wat is die leuk met die futuristische kast. Precies of ik zit in 2200 met dat ding rond me pols :wink: Dus weekend tijd is horloge tijd en de Ticino is aan de beurt. Dit is ie bij aankomst

Ik kan nu al zeggen dat ik een fout maakte, een flinke fout, zo flink dat we terstond een 2de aangekocht hebben om die fout op te lossen. Welke fout ik maakte ga ik niet zeggen, daar mag naar geraden worden. De beschadiging die volgde uit de fout staat op foto, meer dan 1 keer. We zijn benieuwd wie ze eruit haalt, @TKH jij kent de fout al, niets verklappen hè :rofl: :rofl: :rofl:

Dus we starten met de demontage en het glas verwijderen

Hier ligt alles in de pot klaar voor het kuisen en de kast zit in de ultrasoon. Op dit moment was de fout al al gemaakt, maar je ziet het hier niet

Montage raderwerk

montage voorkant

montage balans, het was zo weer eentje met een plaatje onder, vervelend

tussentijdse timing

montage automaat module

Wijzers en wijzerplaat

Alles de kast in en eindresultaat in de kast

eindtiming

de futuristische Ticino om de pols. Wat is ie mooi zeg, zegt het andere duo lid, maar ik zie niets anders dan de fout :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

heb zelf even goed gekeken, na de nodige camouflagewerken is de fout minder zichtbaar dan toen ze net gemaakt was, maar ze staat 2 keer heel duidelijk op foto :wink: Of voor mij duidelijk omdat ik het weet, dat kan ook. In elk geval deze futuristische Ticino is klaar en krijgt binnenkort een broertje of zusje waar we voor zullen pogen dezelfde fout niet te herhalen en nu mag ie mooi wezen aan de pols met zijn gekke kast.

Rado we love Rado!

That’s all folks, tot een volgende keer maar weer :slight_smile:

20 likes

Mooi geworden. Ik zie de fout niet, tenzij je bedoelt dat je bij de eerste actie bent uitgeschoten met je schroevendraaier.

1 like

nee niet uitgeschoten met de schroevendraaier :slight_smile:

Zie ik nu een kras op de wijzerplaat? :thinking:
Hele bijzondere kast, mooi hoor :ok_hand:

nee die zie je niet, plaat is puntgaaf, als je een kras ziet is het dat het gevolg van het licht :slight_smile:

1 like

tip: ik heb het glas moeten vervangen en daaruit is een beschadiging van pakweg 2cm voortgevloeid

1 like

Tja, ik zat te twijfelen tussen schade op de wijzerplaat of het glaasje. Het is dus de laatste geworden.

1 like

nee er zit een nieuw schadevrij glas in

op deze foto’s zie je de beschadiging in al zijn glorie

vooral als je dan de laatste foto vergelijkt met deze

1 like

De kast beschadigd :face_with_peeking_eye:

Maar wat is dit dan:

1 like

Een haartje van de kat, voor echt, heb het er ondertussen afgeveegd

En ja de kast is beschadigd geraakt

de meeste glazen haal je eruit door ze van de achterzijde naar voren eruit te drukken, dit glas moest dus vanaf de voorzijde naar de achterzijde eruit gedrukt worden. Gevolg het glas lag in gruzelementen uiteen en de kast is beschadigd geraakt. Jammer maar t is gebeurd.

heb nadien geschuurd en gepolijst om het iets minder opvallend te maken :wink:

foutje is snel gebeurd

4 likes

Met een glazenpers gebeurt?

Robur

1 like

Echt een toppertje dit, hoe gaaf!

1 like

Mooi horloge en mooi rapport weer. Jammer van de beschadiging. Dat soort vergissinkjes zien we je niet vaak maken. Toch wel weer mooi dat je zo snel weer een vervanger hebt gevonden. Is dit er één van dat lot van 17 rado’s?

1 like

ja inderdaad

de reserve ga ik niet opofferen voor deze, maar ook gewoon in orde zetten als ie hier is. deze blijft een herinnering aan wat er gebeurt als je rap rap rap nog iets doet :wink: Er is zoveel anders te doen dat de horloges tussen de soep en de patatten in het weekend belanden en dat is eigenlijk geen goed idee :wink: Kan ze beter laten liggen tot als er meer tijd is.

dit is de reserve:

5 likes

Dit is mooie, maar ben niet meteen zo’n fan van te futuristisch. Wat de fout betreft, het was me totaal niet opgevallen, ene dat een mens foutjes maakt hoort bij het leven. Als het dan toch moest gebeuren beter bij eentje die ik minder mooi vind dan bij de andere pareltjes die jullie toonden.
cheer up; je bent en blijft een topper. HAd je gezwegen over de fout zou het niemand zijn opgevallen.
Keep them coming de Rado’s. Door jullie Rado reeks heb ik er ook eentje incoming met name een voyager.
Ben nu al benieuwd wat ik ga aantreffen en thuiskrijgen.

1 like

Wat een mooi werk om te zien! Jammer van de fout, ik vind de wijzerplaat echt geweldig echter de kast niet. Desalniettemin een supergaaf horloge!

1 like